Müşteri Talep Yönetim Sisteminde 2025 Yılı Taşıma Programlarının Oluşturulması
Sayın Üyemiz,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan yazıda; T.C. Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü’nden Birlikleri’ne iletilen yazıda, müşterilerin taşıma taleplerinin belirtilen süre içerisinde Müşteri Talep Yönetim Sistemi (MTYS) üzerinden iletmeleri gerektiğinin vurgulandığı ve yapılacak taşıma sözleşmesi çerçevesinde müşteri kaynaklı tren iptallerinde oluşacak ücretlerin tahakkuk ettirileceği ve bu iptallerin mali etkilerinin müşterilere bildirileceğinin ifade edildiği belirtilmektedir.
Yazıda ayrıca; konuya ilişkin olarak müşteriden kaynaklanan tren iptalleri için TCDD Genel Müdürlüğü’ne ödenen ücretlerin, 2026 yılında müşterilerden tahsil edilmesine başlanacağı, periyodik olarak gönderilen verilerin ve 2025 yılında uygulama koşullarının değerlendirilmesi ve belirlenmesi amacıyla 2025 yılının Nisan, Ağustos aylarında ve son olarak 12 Aralık'ta geniş katılımlı toplantı yapılacağı bildirilmektedir.
Bilgileri saygıyla rica olunur.
Ek: T.C. Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü Yük Dairesi Başkanlığı’nın yazısı