İstanbul Ticaret Odası’na kimler kayıt olabilir ?

İstanbul Ticaret Odası’na kayıt olabilmeniz için, Türk Ticaret Kanunu’ndaki tarif ile tacir olmanız gerekmektedir. (TTK m.14) Bu maddeye göre bir işletmeyi kısmen dahi olsa kendi adına işleten kimseye tacir denir. Odaya kayıt için öncelikle Ticaret Siciline kayıt olunmalıdır.

Faaliyet Belgesini elektronik ortamdan nasıl alabilirim?

Web sayfamızın Online İşlemler menüsü altında bulunan Faaliyet Belgesi (E-imzalı) adımından ticaret sicil numaranız ile talep oluşturabilirsiniz.

Belgeler, talep esnasında belirtilen e-posta adresine e-imzalı biçimde gönderilmektedir.

İstanbul Ticaret Odası’ndan Faaliyet Belgesi ve Ticaret Sicil Gazetesi'nin onaylı suretini almak için ne yapmalıyım?

Islak imzalı faaliyet belgesi ve ticaret sicil gazetesi suretini İTO Üyelik Hizmetleri Müdürlüğü'nün merkez ve hizmet birimlerinde bulunan bankolarından temin edebilirsiniz.

Firma iletişim bilgilerimiz değişti. Nasıl güncelleyebiliriz?

Telefon, faks, e-posta, web sitesi gibi iletişim bilgilerinizin değişmesi durumunda https://guncelle.ito.org.tr adresinden giriş sağlayarak İTO sisteminde güncelleyebilirsiniz. İTO sisteminde yapmış olduğunuz güncellemelerin Mersis sistemine yansıması için mersis@ito.org.tr adresine e-posta ile başvuru yapabilirsiniz.

Adres değişikliği durumlarında ise İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü'ne tescil ettirmeniz gerekmektedir.

Faaliyet belgesini yabancı dilde alabilir miyim?

Faaliyet belgesini ıslak imzalı veya e-imzalı olarak İngilizce, Almanca, Fransızca dillerinde de alabilirsiniz.

Gazeteniz günlük mü, haftalık mı yayınlanıyor? Tirajını öğrenebilir miyim?

İstanbul Ticaret haftalık, renkli, 20 sayfa, Türkçe yayınlanmaktadır. Cuma günleri yayınlanan gazetemizin tirajı 74 bin adettir (15.10.2021 tarihi itibariyle).

İstanbul Ticaret Gazetesi’ne internette nasıl ulaşabilirim? Mobil uygulamalarınız var mı?

Gazete arşivi ile birlikte e-gazete adresimiz: www.istanbulticaret.org.tr'dir.

Gazetenin İTO Haber mobil uygulamasını AppleStore ve GooglePlay’de “ito” kelimesiyle aratarak mobil cihazınıza indirebilirsiniz. Ayrıca gazetemizin PDF sayfalarının tamamına; www.istanbulticaret.org.tr 'den, Read Journal platformundan, Turkcell Dergilik'ten, Türk Telekom Dergilik'ten ve Vodafone Dergilik'ten ulaşılabilirsiniz. 

Öte yandan www.itohaber.com adresinden ve @itohaber Twitter adresinden başta İTO’daki etkinliklerin haberleri olmak üzere günlük ekonomi ve finans haberlerini anında takip edilebilirsiniz. 

İTO’nun iletişim maili ito@ito.org.tr güncel midir? Sorularımızın cevaplarını gün içinde alabilir miyiz?

Evet günceldir. İş günü içinde sorularınız ilgili müdürlüklere iletilmekte ve en kısa sürede cevapları tarafınıza gönderilmektedir. 

İstanbul Ticaret Odası Çağrı Merkezi’ne nasıl ulaşabilirim?

Çağrı merkezimize 444 0 486 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. Ayrıca ito@ito.org.tr adresi üzerinden de her türlü soru, görüş, istek ve önerilerinizi iletebilirsiniz.  

İTO aidat ödeme yöntemleri nelerdir? Online aidat ödeme imkanım var mı?

İTO’nun Eminönü Merkez binası ile tüm bölge temsilciliklerinde (Perpa, Giyimkent, Anadolu Yakası Bölge Hizmet Birimi, Pendik, İDTM) tahsilât yapılabilmektedir. 

Firmalar İTO’ya olan yıllık üyelik ve munzam aidat borçlarını; www.ito.org.tr adresinden, Online İşlemler, Borç Sorgulama/Ödeme Linkinden herhangi bir kişinin TC. Kimlik numarası ve doğum tarihi ile şifre gerekmeden sisteme girerek, kolaylıkla kredi kartı ile ödeyebilir. 

Ayrıca Yapı Kredi Bankası’nın tüm şubelerinden sicil numarası ile masraf ödemeden online ekrandan ödeme yapılabilmektedir. Yapı Kredi Bankası, İş Bankası, Akbank, Halk Bank ve Şeker Bank’ın internet şubelerindeki ödemeler menüsünden sicil numarası ile de online olarak ödeme yapılabilmektedir.  

İTO zarar eden üyesinden munzam aidat alıyor mu?

İTO, Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan (GİB) firmaların vergi matrahlarına, ticari kazançlarına ilişkin bilgiler üzerinden munzam aidat tahakkuku yapıyor. GİB bilgilerinde firmanın ticari kazanç sağlamadığına ilişkin bilgi varsa, o firmadan munzam aidat alınmıyor. 

Müdürlük yanlışlıkla bir tahakkukta bulunmuşsa da geri ödeme yapıyor. Bunun için firmanın o yıla ait gelir beyannamesi ile başvurması gerekiyor.  

Oda üyelerinin ticari anlaşmazlıkları konusunda yardımcı oluyor mu?

İstanbul Ticaret Odası Tahkim Merkezi İTOTAM, Oda üyelerinin kendi aralarında ya da gerçek ve tüzel kişilerle ilişkilerinde ortaya çıkması muhtemel ticari ihtilafların mahkemelere gitmeden hızlı, etkin ve alanında uzman hakemlerce çözümünü sağlayarak tahkim hizmeti vermektedir.

Fuarlar Müdürlüğü, Oda üyesi firmalar ile yurt dışında yerleşik firmalar arasındaki uluslararası ticari ilişkilerden doğan uyuşmazlıkların giderilmesine yönelik çalışmaları gerçekleştirmektedir.

Tahkim uygulamasından nasıl yararlanabilirim?

Firmalar yaptıkları sözleşmelere İTOTAM tahkim şartını koyarak tahkim hizmetinden yararlanabilirler. İTOTAM tahkim hizmetinden yararlanmak için taraflardan birinin İstanbul Ticaret Odası üyesi olması gerekir. Sözleşmede tahkim şartı olmasa da, bir tarafın başvurusu üzerine, diğer tarafın da kabul etmesi halinde uyuşmazlık İTOTAM’ da görülebilir. 

İTOTAM tahkimi ve tahkim yargılamasına ilişkin detaylı bilgi için www.itotam.com adlı web sitesine bakabilirsiniz.

Oda, üyelerine hediye veriyor mu? Çekiliş ve promosyon yapıyor mu?

İTO hiçbir şekilde hiçbir kişi veya kuruma hediye vermemekte, çekiliş düzenlememekte, promosyon yapmamaktadır. Odamız adını kullanan kötü niyetli kişi ve uygulamalara itibar etmemenizi önemle rica ederiz

İTO adını kullanarak fayda elde etmeyi amaçlayan kötü niyetli kişi ve uygulamalara yaptırımlarınız nelerdir?

Odamız Hukuk İşleri Müdürlüğü bu gibi durumlarla ilgili hukuki süreci başlatmaktadır. Şikâyet ve uyarılarınızı ito@ito.org.tr adresine gönderebilirsiniz. 

İstanbul Ticaret Gazetesi’ne nasıl abone olabilirim?

Abone olmak için lütfen 0212 445 61 23 No’lu telefonu arayınız. Veya dilsah.keflioglu@ito.org.tr adresinden mail ile bilgi alabilirsiniz.

Abone olmak için 0212 445 61 23 No’lu telefonu arayabilirsiniz. Veya dilsah.keflioglu@ito.org.tr adresinden mail ile bilgi alabilirsiniz.

Bir yıllık gazete abonelik ücreti 40 TL'dir. Belirtilen mail adresine dekontla birlikte adres, şirket ünvanı ve gönderilecek kişinin ismi bildirilmesi gereklidir. (Aidat İşlemleri sayfasındaki Garanti Bankası IBAN No'ya ödeme yapılabilir.)

Oda ve ekonomi ile ilgili güncel haberleri nasıl takip edebilirim?

Gazetemizde yer alan tüm haberler ve gazetemizde yer almayan küresel/güncel tüm ekonomi haberlerini www.itohaber.com adresinden takip edebilirsiniz.

Ayrıca gazetemizin tüm sayfalarına www.istanbulticaret.org.tr'den, Read Journal platformundan, Turkcell Dergilik'ten, Türk Telekom Dergilik'ten ve Vodafone Dergilik'ten ulaşılabilirsiniz. Öte yandan hem İTO hem de güncel ekonomi ve finansal gelişmelerden, @itohaber Twitter hesabını takip ederek anında haberdar olabilirsiniz.

Gazeteniz kimlere, hangi kuruluşlara ulaşıyor? Okuyucu profili kimlerden oluşuyor?

Gazetemizin ulaştığı hedef kitle şöyle özetlenebilir: İstanbul Ticaret Odası’nda yeni kurulan tüm şirketlerin yetkilileri, İTO’ya kayıtlı 250 bin TL ve üzeri sermayeye sahip 65 bin firmanın yetkilileri, Cumhurbaşkanı ve Bakanlar, Milletvekilleri, Belediye Başkanları, Valiler, Kaymakamlar, Mesleki Kuruluş Başkanları, Holding ve Bankalar, Konsolosluklar, İstanbul ve Ankara Protokolü,  Sivil Toplum Kuruluşları, Ekonomi Basını.

Gazetemiz halen, Türkiye genelindeki 35 havaalanının VIP salonlarında, tarafımızdan sağlanan standlarda yolcularla buluşuyor. İstanbul’un seçkin otellerinin misafir salonlarında da özenle sergilenmektedir.

İTO üye kimlik kartımı nasıl alabilirim?

Gerçek kişiler ile tüzel kişilerden kolektif, komandit, limited  şirket ortaklarına, temsil ve ilzama yetkili müdürlerine, anonim şirketin yönetim kurulu üyeleriyle temsil ve ilzama yetkili genel müdürlerine, kooperatiflerin yönetim kurulu üyelerine, gerçek kişilerin ticari mümessillerine, şubelerde ise temsilcilerine verilir. Oda kimlik kartı talebine ilişkin firma kaşesi altında şirket yetkili/yetkilileri tarafından imzalı dilekçesi ve kimlik adına düzenlenecek kişinin vesikalık fotoğrafı talep edilir.

Başvuru işlemleri için İTO Merkez Üyelik Hizmetleri Müdürlüğü'ne müracaat edilmelidir.

Ücrete tabi değildir.

NACE Kodu değişikliği (Meslek Grubu Değişikliği) başvurusunu nasıl yapabilirim?

Talep edilen NACE kodu tanımının Ticaret Sicili Müdürlüğü'nce tescil etmiş olduğunuz iş konunuza uygun olması ve talep edilen NACE kodunun vergi levhanızda bulunması koşuluyla; Odamıza hitaben yazılan talep dilekçesi ekine güncel vergi levhanızı ekleyerek nace@ito.org.tr e-posta adresine gönderebilir veya İTO Merkez Üyelik Hizmetleri Müdürlüğü'ne müracaat ederek başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Detaylı bilgi ve talep dilekçesi için

https://www.ito.org.tr/tr/hizmetler/uyelik-hizmetleri-islemleri/uye-sicil-hizmetleri/meslek-grubu-ve-nace-kodu-islemleri​ sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İlave NACE kodunu nasıl alabilirim?

Talep edilen NACE kodu tanımının Ticaret Sicili Müdürlüğü'nce tescil etmiş olduğunuz iş konunuza uygun olması koşuluyla; Odamıza hitaben yazılan talep dilekçenizi nace@ito.org.tr e-posta adresine gönderebilir veya İTO Merkez Üyelik Hizmetleri Müdürlüğü'ne müracaat ederek başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Detaylı bilgi ve talep dilekçesi için

https://www.ito.org.tr/tr/hizmetler/uyelik-hizmetleri-islemleri/uye-sicil-hizmetleri/meslek-grubu-ve-nace-kodu-islemleri​ sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İş Makinası Tescil Belgesi alınması zorunlu mudur?

Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 28. maddesi uyarınca, bütün motorlu araçlar ile ilgili Yönetmelik’te tescili zorunlu kılınan motorsuz araçların sahipleri, araçlarını yetkili kuruluşa tescil ettirmek ve tescil belgesi almak mecburiyetindedir. 

İş makinesi yurt dışı düşüm işlemi nasıl yapılmaktadır?

Yurt dışına satılmış olan iş makinelerinin düşüm işlemleri TPS (Gümrük Tek Pencere Sistemi) üzerinden online olarak yapılmaktadır. Yurt dışına satılacak olan makinenin bilgileri ile TPS'den başvuru yapılan işlemler Odamızca onaylanmaktadır. Başvuru esnasında gerekli evraklara ek olarak TPS  başvuru ekran görüntüsünün de eklenme gerekmektedir.

Satın almış olduğumuz iş makinesini ne kadar süre içerisinde tescil etmek zorundayız?

Satın alınmış olan sıfır iş makinlerinin 90 gün içerisinde tescil edilme zorunluluğu vardır. Noterde satın alınmış olan 2. el iş makinelerinin tescili konusunda ise herhangi bir süre kısıtlaması bulunmamaktadır.

Yalnız fatura ile satın almış olduğumuz 2. el ve tescil belgesiz (hiç tescil ettirilmemiş olan) iş makinesini nasıl tescil ettirebiliriz?

Tescil belgesi olmayan 2. el fatura ile satın alınmış iş makinelerinin tescil edilebilmesi için mahkemeden alınmış bir sahiplik belgesi gerekmektedir.

İş Makinesi rehin kaldırma işleminde Noter tasdiği zorunlu mudur?

İş makineleri rehin kaldırma yazılarında noter tastiği zorunludur.

İş Makinesi tescil işlemleri hangi şubelerinizden yapılmaktadır?

İş makinesi tescil işlemleri yalnızca; Eminönü Ek bina İş makineleri Tescil Birimi tarafından yapılabilmektedir.

İş makinesi tescil işlemlerini vekaletsiz yapabilirmiyim?

İş makinesi tescil işlemlerini; şahsın kendisi kimlik forokoposi ile, firma yetkilisi imza sirküsü ile, şirket veya şahıs adına işlem yapacak kişiler vekaletname ile, firma çalışanları ise yetkililerce imzalanmış olan talimat yazısı ve SGK hizmet dökümü ile yürütebilmektedir.

İş makinesi tescil işlem ücretini kredikartı ile ödeyebilirmiyim?

İş makinesi tescil işlem ücretleri yalnızca nakit olarak tahsil edilmektedir.

İlk defa satın alınmış ve alım tarihinden itibaren 90 gün içerisinde tescil edilmemiş iş makilerinin idari para cezasını nasıl ödeyebilirim?

Satın alındıktan itibaren 90 gün geçmiş ve bu süre zarfında tescil işlemi gerçekleştirilmemiş olan iş makineleri için; bağlı bulunulan Emniyet Müdürlüğü'nden trafik ceza tutanağı tanzim ettirilip (söz konusu tutunakta araç şase bilgisinin mutlaka yazılı olması gerekmektedir) bahse konu cezanın Vergi Dairesine ödenmesi ve ceza tutanağı ile  ödeme makbuzu asıllarının tescil evrakları ile birlikte Odamıza teslim edilmesi gerekmektedir. 

Sicil Tasdiknamesi, Merkez Nakil Belgesi, İflas Konkordato Belgesi ile Firma Durum Belgesine nereden ulaşabiliriz?

Merkezi Sicil Kayıt Sisteminden (MERSİS) online talep edilen Sicil Tasdiknamesi, Merkez Nakil Belgesi, İflas Konkordato Belgesi ile Firma Durum Belgesi MERSİS'ten e-imzalı olarak alınmaktadır.

MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) üzerinden hangi işlemler yapılmaktadır ve nasıl başvuru yapmalıyız?

Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS), T.C. Ticaret Bakanlığı'nca,  şirket, kooperatif ile ticari işletmelerin kayıt, değişiklik ve terkin işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesi ve ticaret sicili kayıtları ile tescil ve ilan edilmesi gereken içeriklerin düzenli olarak depolanarak elektronik ortamda sunulması için kurulmuş bir sistemdir. İstanbul Ticaret Sicili Müdürlüğü'ne yapılacak tescil başvuruları için,  MERSİS üzerinden sisteme giriş yapılması ve talep numarası alınması gerekmektedir. Ayrıca, sicil kayıtlarına ilişkin belge başvuruları da MERSİS üzerinden online yapılmaktadır.

Yeni firma kurmak için ne yapılması gerekiyor?

Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS)üzerinden MERSİS/BAŞVURULAR/KURULUŞ BAŞLAT adımlarından ilgili kuruluş işlemi başlatılarak, tüzel kişiliklerde sözleşme, gerçek kişilerde taahhütname metni oluşturularak talep numarası alınmalıdır. Talep numarası alındıktan sonra, MERSİS/RANDEVU/RANDEVU İŞLEMLERİ  adımlarından randevu alınarak tescil için "www.ito.org.tr" adresli sayfamızın  “Ticaret Sicili İşlemleri” adımında belirtilen belgeler ile bölge temsilcilikleri'nden herhangi birine müracaat edilmesi gerekmektedir.

Yeni kurulacak bir firma için seçmiş olduğumuz unvan uygun mudur?

Türk Ticaret Kanunu ve Ticaret Unvanları Hakkında Tebliğ hükümleri gereğince tescil edilecek unvanın daha önce herhangi bir ticaret sicili müdürlüğünce tescil edilmemiş olmalıdır. "www.ito.org.tr" ve “www.ticaretsicil.gov.tr” adresli sitelerden unvan kontrolü yapılabilmektedir. 

MERSİS üzerinden başvuru yaptım, müdürlüğün onayı bekleniyor ne yapmalıyım?

Değişiklik işlemleri için Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden yapılan başvurularda herhangi bir ön onay verilmemektedir.

Kuruluş işlemleri için ise, öncelikle MERSİS'ten randevu alınmalıdır. Randevu gününden bir gün önce, ön inceleme yapılarak başvuru sahibine sistem üzerinden e-posta gönderilmektedir. 

İstanbul’da bulunan şirketimize başka bir ilde şube açmak için nereye başvurmalıyız?

Şube açılışı için Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden başvuru yapılarak şubenin açılacağı ildeki ticaret sicili müdürlüğüne başvuru yapılması gerekmektedir. 

Firmamızın farklı ildeki şubesini kapatmak istiyoruz. Kapatma işlemi için merkezin bulunduğu yerdeki ticaret odasına mı, yoksa şubenin bulunduğu yerdeki ticaret odasına mı başvurmalıyız?

Şube kapanışı için Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden başvuru yapılarak şubenin kapanacağı ildeki ticaret sicili müdürlüğüne başvuru yapılması gerekmektedir. 

Türkiye Ticaret Sicili Gazetelerinin İnternet üzerinden görüntülendiği bir web sitesi var mı?

1957 yılı ve sonrasında yayımlanan ilanlara  www.ticaretsicil.gov.tr adresinden ulaşılabilmekte, çıktı ve suret alınabilmektedir.  Gazetenin ıslak imzalı tasdikli sureti ise; Odamız Üyelik Hizmetleri Müdürlüğünden temin edilebilmektedir. 

Yeni firma kurmak istiyoruz, neler yapmamız gerekli?

Firma açılışlarına ait bilgiler, www.ito.org.tr adresli sayfamızda "Ticaret Sicili İşlemleri" adımında yer almaktadır. 

Ticaret sicili işlemlerimiz için odanın merkez binasına başvuru yapabilir miyiz?

Ticaret sicili tescil işlemleri müracaatları, bölge temsilciliklerinden yapılmakta olup, belge başvuruları için ise Merkezi Sicil Kayıt Sisteminden (MERSİS) online müracaat yapılması gerekmektedir. 

Belediyenin numarataj çalışması nedeniyle şirket adresimiz değişti ne yapmalıyız?

Belediyeden alınacak yazı aslı veya onaylı sureti ve bir dilekçe ile merkez binamızdaki İstanbul Ticaret Sicili Müdürlüğüne başvurulması halinde kayıtlarda gerekli düzeltme yapılmaktadır. (Belediyeden alınan yazıda şirketin eski ve yeni adresi ile değişimin numarataj çalışması nedeniyle yapılmış olduğu ve değişimin yapıldığı  tarihin açıkça yazılı olması gerekmektedir.)

Şirketimizin posta adresi değişti. Ticaret Sicil Gazetesi’nde de yayımlandı. Adres değişikliği ile ilgili İTO’da yapılması gereken işlemler nelerdir?

Adres değişikliğinin Ticaret Sicili Müdürlüğü'nde tescil edilmesinin ardından, ayrıca Odamıza bildirim yapılması gerekmemektedir. 

Kararımızın tescili için ne kadar harç ödeyeceğim?
Firmanın sicil dosyasını nasıl ve nereden inceleyebilirim, karar örneği alabilir miyim?

Sicil kayıtları, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında merkez binamızda incelenebilmektedir. Bununla birlikte, harcının ödenmesi halinde, sicil dosyasında muhafaza edilen belgelerden uygun olanlarının onaylı suretleri dilekçe ile bölge temsilciliklerinden talep edilebilmektedir.

Bir anonim şirketin ortak yapısını öğrenmek istiyorum.

Türk Ticaret Kanunu hükümleri gereğince, anonim şirketlerin kurucularından sonraki ortakları ve ortak değişiklikleri tescile tabi olmadığından ticaret sicili kayıtlarından ortakların tespiti mümkün olamamaktadır. Ancak Türk Ticaret Kanunu'nun 338. maddesine göre şirketin tek pay sahipli olması durumunda tek pay sahibi tescil edilmektedir. Tek pay sahipli anonim şirketlerin ortaklık yapısını gösteren firma durum belgesini, Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden online talep edebilirsiniz.         

İTO, İstanbul Ticaret üniversitesi öğrencilerine ne gibi destekler veriyor?

İstanbul Ticaret Üniversitesi tarafından tespit edilen 20 öğrenci İTO Fuarlar Koordinatörlüğü’nde bizzat çalışarak insan ilişkileri, fuarı tanıtma, fuara yeni firma iştiraki hususunda bir ekip çalışması yapmaktadırlar. Öğrencilere ilgili Mevzuat kuralları gereği 1 maaş Oda tarafından verilmektedir. Öğrenciler Koordinatörlükte bizzat çalışarak fuar çalışmalarının dosya takibini öğrenirken İstanbul içinde çeşitli firmalarla görüşmeye giderek iletişim, ilişki ve hizmet tanıtımı hususunda pratik yapmaktadırlar.

İTO dışarıdan aldığı hizmetlerle ilgili ihale açıyor mu? Bu ihalelere katılma şartları nedir?

İTO uluslararası alanda yaklaşık yılda 20 ülkede değişik organizasyonlar düzenlemektedir. Bu organizasyonların (Fuar, ticari heyet vs.) gerek Türkiye, gerekse yurt dışındaki hizmet maddeleri (stand inşaatı, nakliye, ulaşım ve konaklama, ikili görüşmeler, ikram hizmetleri vb.) konusunda şartname hazırlanmakta, şartnameler İdari İşler ve Satın Alma Koordinatörlüğü tarafından ilgili firmalara iletilmektedir.

Yurtiçinde fuar düzenlenmesi ile ilgili işlemler hangi mevzuat çerçevesinde yürütülüyor?
Yurtiçinde fuar düzenleme kuralları nelerdir? Nasıl fuar düzenleyebilirim?

Yurtiçinde fuar düzenleyebilmek için firmanın öncelikle Yurtiçinde Fuar Düzenleme Yetki Belgesi’ne sahip olması gerekmektedir. Yetki belgesi başvuruları firmanın kayıtlı olduğu Oda'ya yapılır. Yetki belgesi sahibi olan firmanın başvuruda bulunacağı fuar ile ilgili olarak, fuarın düzenleneceği şehirdeki Odaya başvuruda bulunması gerekmektedir.          

Yurtiçi Fuar Yetki Belgesi başvurusu esnasında sunulması gereken belgeler nelerdir?

Yurtiçinde fuar düzenlenmesine dair Usul ve Esaslar’ın 9. maddesinin 1. fıkrasında Yetki belgesi başvurusu verilecek belgelere yer verilmektedir.

Yetki belgesi almak isteyen şirketler aşağıda belirtilen belgelerle birlikte üyesi oldukları odaya başvururlar.

a) Başvuru dilekçesi, TOBB web sayfasında bulunan başvuru formu ve taahhütname.

b) Şirket ana sözleşmesinin yer aldığı Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinin aslı ya da tasdikli örneği.

c) Şirketin, en az 250 bin TL  ödenmiş sermayeye sahip bulunduğunu ve bu sermayenin özvarlık içinde korunduğuna ilişkin 3568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu uyarınca Yeminli Mali Müşavir tarafından düzenlenmiş rapor.

ç) On bin Türk Lirası nakit teminatın şirket adına TOBB web sayfasında yayınlanan banka hesabına yatırıldığını gösterir belge.

d) TOBB tarafından belirlenmiş banka hesap numarasına 875 Türk Lirası yetki belgesi ücretinin yatırıldığına dair belge.

e) Tarihi 6 aydan eski olmayan Sicil Taksdiknamesi

Yurtiçinde fuar düzenlenmesine dair Yetki Belgesi için kimler başvurabilir? Nasıl ve nereden alınır?

Yurtiçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar’ın 8. maddesinin 1. fıkrasına  istinaden Yetki belgesi başvurusu yapan firmalarda aranacak şartlar şunlardır;

Anonim veya limited şirket şeklinde kurulmuş olan,

a) Ana sözleşmelerinde fuarcılık faaliyetinin ve bu faaliyetin tanıtımı amacıyla her türlü yayıncılık, reklamcılık ve organizasyon işleriyle, fuar konusuyla ilgili olması kaydıyla kongre, seminer, sempozyum ve benzeri faaliyetlerde bulunacaklarının belirtildiği,

b) En az iki yüz elli bin Türk Lirası ödenmiş sermayeye sahip bulunan ve bu sermayeyi özvarlığı içinde koruyan  şirketler, yetki belgesi için başvuruda bulunabilirler. Düzenleyiciler bu şartları taşıdıklarını gösterir Yeminli Mali Müşavir Raporunu Birlik tarafından belirlenen zaman aralıklarında üyesi bulunduğu Oda’ya Birliğe intikal ettirilmek üzere gönderir. Anılan raporun süresi içerisinde gönderilmemesi halinde firmaya ihtar verilir; ihtarın ilgili firmaya tebliğinden itibaren 30 gün içerisinde raporun ilgili Oda’ya teslim edilmemesi halinde firmanın Yetki Belgesi iptal edilir.  

Başvuruda bulunacak şirketin başvurusunu bağlı olduğu Odaya yapması gerekmektedir. 

   

Yurt içinde düzenlenecek bir fuar başvurusu için gerekli belgeler nelerdir? Başvuru nereye yapılmaktadır?

Yurtiçinde fuar düzenlemek isteyen Yetki Belgesine sahip bir firmanın, aşağıda sunulan başvuru evrakları ile birlikte fuarın düzenleneceği şehirdeki Odaya başvuruda bulunması gerekmektedir.

Gerekli evraklar:

a) Başvuru dilekçesi (Firma antetli kağıda yazılı), 
b) TOBB web sayfasında bulunan başvuru formu ve taahhütname. (Noter onaylı aslı)
c) Fuar düzenlenmesine ilişkin şirket kararı (Noter onaylı aslı),
d) Banka dekontu,
e) Yetki belgesi fotokopisi,
f) Fuar alanına ilişkin kira sözleşmesi fotokopisi veya yer tahsis belgesinin aslı, 
g) Uluslararası fuar türü için yeminli mali müşavir tarafından düzenlenmiş rapor veya UFI belgesi.
h) Tüyap Fuar Merkezi, İstanbul Fuar Merkezi ve Lütfi Kırdar Sergi Salonu haricindeki fuar alanları için geçici fuar alanına ilişkin taahhütname ve proje.

Yurtiçi fuarlar takvimini nasıl ve nereden temin edebilirim?
Yurtdışında yerleşik bir firma olarak Türkiye’de fuar düzenleyebilir miyiz?

Sadece yurtiçinde yerleşik ve Anonim ve Limited Şirket şeklinde kurulmuş olan fuar düzenleme Yetki Belgesi sahibi firmalar yurtiçinde fuar düzenleme yetkisine sahiptirler. Bu nedenle, yurtdışında yerleşik bir firma Türkiye’de tek başına fuar düzenleyememektedir. Ancak firma,  Yurtiçinde Fuar Düzenleme Yetki Belgesi sahibi bir firma ile işbirliği yapmak koşulu ile Türkiye’de fuar düzenleyebilir veya Türkiye'de Esaslar'a uygun firma kuruluşu yapıp Yetki Belgesi alabilir. Türkiye genelinde fuar düzenleme yetki belgesine sahip tüm firmalara ilişkin listeye www.tobb.org.tr ‘de yer alan “Fuarcılık/ Genel Bilgiler/ Fuar Düzenleyicileri” bölümünden ulaşılabilmektedir.

Fuar Takviminde yer alan bir fuarda katılımcı olmam için ne yapmam gerekir?

TOBB web sayfasında yayınlanmak suretiyle izin verilmiş fuarların organizatörleri ile temas edilmesi gerekmektedir. (İlgili organizatöre ilişkin bilgiler fuar takvimi üzerinde fuar bilgileri beraberinde sunulmaktadır.) İlgili fuarın organizatörü ile iletişime geçilerek fuara katılmak için gerekli şartlar hakkında bilgi alınabilir ve fuar için başvuruda bulunulabilir.

Türkiye’de düzenlenen fuarlar destek kapsamında mıdır?

Türkiye'de düzenlenen yurt içi fuarlar KOSGEB ve T.C. Ticaret Bakanlığı desteği kapsamındadır. Ancak başvuruda bulunulmak istenen bir fuarın destek kapsamında olup olmadığını öğrenmek için ilgili fuarın organizatörü ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

İTO'nun organize edeceği yurt dışı fuarların listesine nereden temin edebilirim?

www.ito.org.tr İstanbul Ticaret Odası web sayfası "Fuarlar" ikonundan yurt dışında katılım gerçekleştirilecek fuarların listesine ulaşılabilmektedir.

İTO ile yurt dışı fuarlara nasıl katılabilirim?

İTO Fuarlar Müdürlüğü'nden yurt dışında katılabileceğiniz tüm fuarlar hakkında, katılım şartları ve  teşvik işlemleri hakkında detaylı bilgiler temin edilebilmektedir.

İTO ile fuarlara katılmam için İTO üyesi olmam gerekiyor mu?

Yalnızca İstanbul firmalarına değil, Türkiye'nin dört bir yanındaki Türk firmaları İTO ile fuarlara katılabiliyor. Firmanın sektörünün ve ürünlerinin ilgili fuara uygun olması, katılım için yeterli ön koşul olarak kabul ediliyor. İTO Fuarlar Müdürlüğü ile irtibata geçebilirsiniz.

İTO tarafından yurtiçinde fuar düzenleniyor mu?

Yurtiçinde fuar düzenleyebilmek için öncelikle Yurtiçinde Fuar Düzenleme Yetki Belgesi’ne sahip olunması gerekmektedir. Bu nedenle, yurtiçinde yapılan fuarlar sadece söz konusu belgeye sahip “Anonim” veya “Limited” şirketler tarafından düzenlenebildiğinden İTO tarafından yurtiçinde fuar düzenlenememektedir.

İTO yurt dışındaki fuarlara katılmadan önce tanıtım çalışmaları yapıyor mu?

İTO firmaları; fuarın takvimi, sektörü, uluslararası iş dünyasındaki önemi hakkında bilgilendiriyor. Daha sonra Türkiye’nin fuar ülkesindeki büyükelçilikleri ve konsoloslukları ile iletişim kuruluyor. Türkiye’nin diplomatik temsilcilikleri ile işbirliği yapan İTO ilgili ülkede meslek odaları ve sivil toplum kuruluşları ve medya aracılığı ile fuara katılacak Türk firmalarının tanıtımını yapıyor.

İTO ile fuara katılmamın avantajları nedir?

İTO ile fuarlara katılmanın avantajları şunlar: Katılımcı firmalara uygun koşullarda katılım ve tanıtım imkânı sağlanıyor. Katılımcı firmalar T.C. Ticaret Bakanlığı'nın yüzde 50-70 oranındaki desteklerinden faydalanabiliyor. Sadece İstanbul'dan değil, Türkiye'nin her ilinden bu fuarlara katılan her ölçekteki firma somut iş ilişkileri kurup, somut iş bağlantıları elde ediyor. Firmaların yurt dışı fuarlarda potansiyel müşterilerle ikili görüşmelerini organize etmek Fuarlar Müdürlüğü'nün en önemli hizmetlerinden biridir. İTO ile fuara katılmak, uluslararası iş dünyasına, 'bu firma güvenilir ve iş yapılabilir' mesajını veriyor.

İTO ile fuara katılım halinde katılım ücretine neler dahil?

İTO organizasyonu ile fuara katılım halinde katılım bedeline stand dekorasyonu ve aydınlatma, nakliye, gümrük, sigorta işlemleri, fuar kataloğu ve web sayfasında firma bilgilerinin yayınlanması, Türkiye Milli Katılımı Broşürü'nde firma bilgilerinin yer alması, fuar süresince iletişim ve ikram hizmetleri, fuar giriş kartı, T.C. Ticaret Bakanlığı teşvik işlemlerine ilişkin dosya masrafı.

Milli Katılım Organizasyonu ile Türk Ürünleri Fuarları arasındaki fark nedir?

Milli katılım organizasyonları, yurtdışında gerçekleşen ihtisas fuarlarına, Türk firmalarımızın katılımını kolay ve ekonomik hale getirmek için yapılır. İhtisas fuarlarına Milli katılım organizasyonu ile katılım sağlanması durumunda; Fuarda, Milli katılım yapılan salonlarda İTO katılımcıları için kiralan adalarda diğer katılımcılarla bir arada bir yerleşim yapılır ve stand, nakliye, tanıtım, teşvik işlemleri başta olmak üzere, A'dan Z'ye tüm organizasyonel fuar işlemleri İTO tarafından yürütülür.

Türk Ürünleri Fuarları ise, T.C. Ticaret Bakanlığı'nca hedef gösterilen koordinatlar göz önünde bulundurularak, Türk firmalarının dünyanın birçok yerine hem kendi sektörlerinde pazar araştırması yapabilmesi hem de var olan ticari ilişkilerini geliştirebilmesi amacıyla İTO idaresinde düzenlenen genel ticaret fuarlarıdır.

Bireysel olarak katılım sağladığımız fuarlarda teşvik alabilir miyiz?
Hünkâr Kasrı’nda sergi açmak için nasıl ve nereye başvuru yapabilirim?

İstanbul Ticaret Odası'nın, Eminönü Merkez binasında bulunan Kurumsal İletişim Müdürlüğü'ne yazılı olarak başvuru talebinizi iletmeniz gerekmektedir. Sergi veya talep dilekçesi (Ad, soyad, telefon, mail bilgileri bulunmalı) ile birlikte, sanatçının özgeçmişi ve sergilemeyi planladığı eserlerinden yüksek çözünürlükte çekilmiş en az 10 adet görselin de dosyanın ekinde teslim edilmesi gerekmektedir. cengiz.kazan@ito.org.tr

Tedarikçi Günleri etkinliklerine nasıl katılabilirim?

Tedarikçi Günleri etkinliklerine katılacak yerli veya yabancı bir ana sanayici iseniz sizi yan sanayicilerle tanıştıracak bu etkinlik için İTO Yan Sanayi Borsası’na başvurmanız gerekiyor. Eğer yan sanayiciyseniz öncelikle İTO Yan Sanayi Borsası veritabanına kayıt olmalısınız. Daha fazla bilgi ve kayıt için yansanayi@ito.org.tr e-posta adresi ile iletişime geçebilirsiniz.

İTO Türk Yan Sanayi Borsası (TYSB) Nedir?

Yan Sanayi Borsası (YSB) 1990 yılında Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Teşkilatı (UNIDO’nun) teknik desteğiyle İstanbul Ticaret Odası bünyesinde kurulmuştur. Teknik talep eşleştirme konusunda ülkemizde ilk ve tek örnek olan Yan Sanayi Borsası, 3.500’e yakın yan sanayici üyesine ulusal ve uluslararası düzeyde 31 yıldır hizmet vermektedir. Üyelerinin yurt dışı pazarlara ulaşmalarını ve ihracatlarını artırmalarını sağlamak amacıyla bir danışmanlık ofisi olarak da hizmet veren Yan Sanayi Borsası, ana sanayici ve satın almacılara yönelik teknik bir bilgi kaynağı olma hizmetini de başarıyla sürdürmektedir.

Türk Yan Sanayi Borsası Üyeliği ve Hizmetleri Ücretli midir?

Yan Sanayi Borsası üyeliği için uygun bulunan firmalar, hizmetlerden ücretsiz yararlanmaktadır.

Ürünlerimi hangi pazarlara satabileceğimi nasıl öğrenebilirim? İTO bana nasıl yardımcı olabilir?

İstanbul Ticaret Odası genel anlamda herhangi bir ürün grubu için pazar araştırması yapmamakla birlikte, çeşitli dönemlerde farklı sektörler için alım heyetleri, UR-GE projeleri vb. çalışmalar yürütmektedir. Bu projeler kapsamında gerçekleştirilen analiz çalışmalarında hedef pazarlar belirlenebilmektedir. 

Yine aynı şekilde dijital pazarlama, pazar araştırması, global e-pazaryerleri, sosyal medya pazarlama, e-ticaret, e-ihracat vb. konularda Odamızca birçok eğitim düzenlenmekte olup, çevrimiçi gerçekleştirilen eğitim videolarına İstanbul Ticaret Odası (İTO) Youtube Kanalı’ndan erişim sağlanabilmektedir. 

Ürün grubunuzu hangi pazarlara satabileceğiniz hususu ile ilgili olarak, ürünlerinizin hangi pazarlarda talebinin olduğunu bilmeniz gerekmektedir. Burada Ticaret Bakanlığı’nın “Kolay İhracat Platformu” oldukça yol gösterici olacaktır. Bununla birlikte “Trademap” gibi ücretsiz olarak erişim sağlayabileceğiniz dünya ticaretine dair istatistikleri içeren web sitelerinden yararlanarak ürünlerin dünya ülkeleri nezdinde ithalat ve ihracat rakamlarına ulaşabileceğiniz gibi, Ticaret Müşavirliklerimiz ve sektörel Sivil Toplum Kuruluşlarından da destek alabilirsiniz.

İTO’dan yabancı sermaye yatırımları ile ilgili bilgi alabilmem mümkün mü?

Odamız Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde bulunan Teşvikler ve KOBİ Destek Birimi, Türkiye’de şirket kurmak, yatırım veya ticaret yapmak isteyen yabancılara yönelik bilgilendirme ve yönlendirme faaliyetlerinde bulunmakta olup, ayrıca, Odamıza başvuruda bulunan yabancıların talep etmiş olduğu; “yerleşik üretici, şirket kuruluş prosedürleri, sektörel bilgiler, teşvikler / destekler, kurum / kuruluş bilgileri” gibi çeşitli bilgileri paylaşmaktadır.

TOBB Kadın Girişimciler Kurulu (İKGK) nedir?

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği bünyesinde kurulan ve 81 ilde faaliyet gösteren TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Türkiye’nin en büyük iş kadını istişare kuruludur. Yaklaşık 7.000 üyeden oluşan TOBB Kadın Girişimciler Kurulu, kadın girişimciliğinin önünü açmak, farkındalık yaratmak amacıyla çeşitli çalışmalar yapmakta ve projeler hayata geçirmektedir.

TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu’na nasıl üye olabilirim?

İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Sanayi Odası, İstanbul Ticaret Borsası ve Deniz Ticaret Odası’ndan herhangi bir Oda’ya kayıtlı olmanız ve başvuru formunuzu ilgili Oda/Borsa’ya iletmeniz gerekmektedir. 4 yılda bir yapılan TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu üye belirlenmesi işlemlerinde başvurunuz kontenjanlar dahilinde değerlendirilmektedir.

Ayrıca öğrenciler ve Akademisyenler için de belirlenen limitler dahilinde kontenjanlar ayrılmakta olup, aynı prosedürü takip ederek üyelik başvurusu gerçekleştirilebilmektedir.

Başvuru formlarına: 

https://www.tobb.org.tr/TOBBKadinGirisimcilerKurulu/Sayfalar/AnaSayfa.php

adresinden ulaşabilirsiniz.

İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu faaliyetleri kapsamında İTO tarafından hangi çalışmalar yürütülüyor?

Koordinatör Oda sıfatı ile İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu’nun faaliyetlerini organize eden Odamız, Kadın girişimcilere ilişkin seçim çalışmalarını gerçekleştirmektedir. İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu (İKGK) İcra Komitesi Toplantılarını düzenleyen Odamızca,  İKGK İcra Komitesi Toplantılarında alınan kararlar doğrultusunda, her yıl kadın girişimciliğinin geliştirilmesine yönelik eğitim, toplantı, seminer ve çeşitli sosyal etkinlikler gerçekleştirilmektedir. Kadın girişimciliği ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası kurumlar tarafından düzenlenen organizasyonları İcra Kurulu ve İKGK Üyelerine duyuran ve bu organizasyonlara katılım sağlayan Odamız, ayrıca kadın girişimciliğinin geliştirilmesine yönelik vizyoner, rekabeti geliştirici ve sürdürülebilir büyüme sağlamaya yönelik çeşitli projeleri yürütmektedir. İhracat gerçekleştirme potansiyeli olan kadın girişimcilerin ihracat ile tanışmasını ve sürdürülebilir şekilde ihracat gerçekleştirmeleri destekleyen Odamızca, ihracat gerçekleştiren kadın girişimcilerin ihracat rakamlarının arttırılması adına çeşitli konularda eğitim, seminer ve webinarlarda gerçekleştirilmekte ayrıca çeşitli kurumlardan Odamıza iletilen taleplere istinaden, iş kadınlarından oluşturulan heyetlerin Odamız üyesi firmalarla ikili görüşmeler yapmaları sağlanmaktadır.

Teknopark İstanbul’da nasıl yer alabilirim? Avantajları nedir?

www.teknoparkistanbul.com.tr adresindeki online başvuru sistemi aracılığı ile çok sayıda yerli ve yabancı büyük şirket, Teknopark İstanbul'da yer almak için başvuruda bulunabilmektedir.

Teknopark İstanbul’un Teknoloji Geliştirme Bölgesi olarak seçilmesi sebebiyle 4691 Sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu'nun sağladığı avantajların yanı sıra yeni girişimcilere iletişim ve sekretarya desteği, iş planı, lisanslama, patent, fikri mülkiyet hakları ve benzeri konularda danışmanlık ve eğitim hizmetleri ücretsiz olarak verilmektedir.

Teknopark İstanbul'da tahsisler hedef sektörler olan denizcilik, savunma sanayii, enerji, sağlık bilimleri, ileri elektronik, ileri malzemeler, havacılık ve uzay, endüstriyel yazılım sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara ve girişimci adaylarına yapılmaktadır.

İTO’da mevcut bir Girişimcilik Programı bulunmakta mıdır?

Odamız, girişimciliğin bölgemizde kurumsal düzeyde desteklenmesi için Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde Girişimcilik ve Proje Birimi’ni hayata geçirmiştir. Birim çalışmaları çerçevesinde Ülkemizde girişimcilik kültürünün yaygınlaşması adına bilgilendirme ve eğitim çalışmaları yürütülmektedir. Ayrıca Kadın girişimciliğinin ülkemizde istenilen düzeye gelmesi adına birçok çalışma da Odamızca yürütülmektedir. Bununla birlikte, girişime dönüşebilecek yaratıcı iş fikirlerine sahip olan girişimci adaylarının Melek Yatırımcılarla buluşabilmesi adına Odamız iştiraki olan Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) ile ortak çalışmalar yürütülmektedir. 

Teşvik ve destek kanallarına nasıl ulaşabilirim?

Odamız Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde bulunan Teşvikler ve KOBİ Destek Birimi, yatırım veya ihracat yapmayı düşünen ama bu konuda herhangi bir bilgisi olmayan ya da hâlihazırda ihracat yapan firmalara yönelik olarak devletin çeşitli kurumlarının vermiş olduğu teşvikler ve destekler konusunda bilgilendirmede bulunmaktadır. Bu noktada ciddi bir bilgi ihtiyacı olduğu bilinmekte olup, bu doğrultuda Oda üyeleri farklı kurumların, farklı destek ve teşvik programlarından haberdar olma şansına sahip olmaktadırlar. Birim; yalnıza Oda üyelerine değil, yerli ve yabancı tüm ilgililere hizmet vermektedir.


Ayrıca Odamız’ın web sitesinde yer alan “Teşvikler ve Destekler” başlıklı kısımda mevcut teşvik ve destek programlarına dair detaylı bilgilendirme metinleri yer almaktadır. 

Türkiye’de ve yurt dışında iş ve yatırım ortamına dair bilgilere nereden ulaşabilirim?

Odamız Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde bulunan Teşvikler ve KOBİ Destek Birimi, şirket kuruluşlarından teşvikler ve özel yatırım bölgelerine, sektörel bilgilerden makroekonomiye iş ve yatırım ortamını ilgilendiren tüm konu başlıklarında, yerli ve yabancı tüm şahıs ve firmalara bilgilendirme bulunmakta ve yönlendirme yapmaktadır. 

İTO’dan hangi konularda danışmanlık hizmeti alabilirim?

Odamız Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde bulunan Teşvikler ve KOBİ Destek Birimi,  şirket kuruluşlarından teşvikler ve özel yatırım bölgelerine, iş ve yatırım ortamını ilgilendiren tüm konu başlıklarında, yerli ve yabancı tüm şahıs ve firmalara bilgilendirme bulunmakta ve yönlendirme yapmaktadır. Birimimizde ayrıca yurtdışında iş yapmaya yönelik olarak da doğru bilgi kaynaklarına ulaşma konusunda yönlendirmede bulunulmaktadır. 

Oda’yı ziyaret edecek yabancı heyetlerle nasıl görüşebilirim?

Odamızı ziyaret eden yabancı heyetler sektörlerine göre Odamız kayıtlarındaki ilgili firmalara duyurulmaktadır. Bunun yanı sıra, Üyelerimiz Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü toplu e-posta listesine kayıt yaptırması halinde tüm yabancı heyetlerden haberdar edilmektedir. Ayrıca heyet ziyaretlerinin duyuruları Odamız gazetesinde ve web sayfasında da yayınlanmaktadır.

İTO’nun hazırladığı ülke ve sektör raporlarını nasıl edinebilirim?

Böyle bir erişim imkanı üyelere sağlanmamıştır. Sektör raporları Meslek Komite taleplerine özel yapılan çalışmalar içindedir. Ülke raporlarına Ekonomi Bakanlığı web sitesinden erişim sağlanmaktadır.

Dış Ticaret Belgelerini Odanızın hangi biriminden ve nasıl satın alabilirim?

Dış Ticaret Belgelerini Odamız Merkez Ek bina (Taşhan 3. kat)  ile İDTM Hizmet Birimi, Maltepe Hizmet Birimi ve Çatalca Hizmet Birimlerimizden  hafta içi saat 09.00 - 16.45 saatleri arasında nakit ve kredi kartı ile ödeme yaparak ve (web sayfamızdan online işlemlerden) internet üzerinden kredi kartı ile ödeyerek satın alabilirsiniz.

Dış Ticaret Belgelerini Odanızın hangi birimlerinde onaylatabiliriz? Saatlerini öğrenebilir miyiz?

Merkez Ek Bina (Taşhan 3. kat) Maltepe Hizmet Birimi, İDTM Hizmet Birimi ve Çatalca Hizmet  Birimimizde onay işlemleri yapılmaktadır.

Merkez, Maltepe Hizmet Birimi, İDTM Hizmet Birimi ve Çatalca Hizmet Birimlerimizde hafta içi 09.00 ile 17.30 saatleri arasında manuel onay yapılmaktadır. TOBB MEDOS Sisteminden elektronik ortamda gelen talepler ise hafta içi 09.00 ile 18.00 saatleri, Cuma günleri 09.00 ile 18.30 saatleri arasında, Cumartesi günleri 10.00 ile 18.00 saatleri arasında yapılmaktadır.

Belirtilen saatler dışındaki talepleriniz için Mesaili Onay Talepnamesi ile Odamız disticareteonay@ito.org.tr adresine yapılacak başvurular 7/24 karşılanmaktadır. Mesaili Onay Talepnamesi örneği web sayfamızda mevcuttur. 

ATA Karnesi nedir, almak için neler gereklidir?

ATA Karnesi eşyaların gümrük vergisine tabi olmadan geçici kabulüne imkân sağlayan, teminat yerine geçen ve beyanname olarak kabul edilen bir belgedir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

İhracat esnasında A.TR/ EUR.I belgesi düzenlemeyi unuttum. Şimdi düzenleyebilir miyim?

Eşyanın ihracı sırasında unutulma, yanlışlık, ihmal gibi nedenlerle düzenlenememesi veya söz konusu belgelerin teknik nedenlerle reddi ya da özel şartlar nedeniyle, eşyanın ihracından sonra düzenlenememiş olması, belgelerin hata, unutulma, ihmal ya da özel durumlar nedeniyle ihracat yapılırken düzenlenmemiş olması, belgelerin düzenlenmiş, ancak teknik, nedenlerle ihracatçı ülke gümrük idaresince kabul edilmemiş olduğunun ilgili Oda ve gümrük idarelerine ispat edilmesi, Eşyanın “Varış Ülkesi” nin değişmesi durumlarında belge kapsamı eşyanın ihracından sonra düzenlenebilir.

İhracatta gümrük indiriminden faydalanan ülkeleri öğrenmek istiyorum. Bir de dış ticarette hangi ülkeye hangi belge düzenlenmesi gerekiyor?

İhracatta gümrük indiriminden faydalanan ülkeler ve düzenlenmesi gereken belgeler listesine ulaşmak için tıklayınız.

İTO’dan elektronik ortamda alabildiğim dış ticaret belgelerini öğrenebilir miyim?

İTO 2014 Kasım ayında Dolaşım ve Menşe İspat Belgelerini elektronik ortama taşıdı. Bu belgelerin satış işlemi İTO’nun web sayfasından elektronik olarak gerçekleştirilmeye ve belgeler ertesi gün kargo aracılığıyla üyelere ulaştırılmaya başlandı.

Kapasite Raporu, Ekspertiz Raporu ve Yerli Malı Belgesi ile ilgili detaylı bilgiyi nereden alabilirim?

İTO portalda, Belge ve Tasdik/Bilirkişi Hizmetleri bölümündeki ilgili alt başlıklara tıklayınız. Bu bölümde Kapasite Raporu, Ekspertiz Raporu ve Yerli Malı Belgesi ile ilgili detaylı bilgi ve formlar mevcuttur.

Sayısal Takograf Kartı nedir? Nasıl Alabilirim?

Sayısal Takograf Kartları, Takograf cihazları ile birlikte kullanılmak üzere tasarlanan akıllı kartlardır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Kapasite Raporu ile ilgili detaylı bilgiyi nereden alabilirim?

İTO portalda, Hizmetler bölümündeki Ticari Belge işlemler  ilgili alt başlıklara tıklayınız. Bu bölümde Kapasite Raporu, Ekspertiz Raporu ve Yerli Malı Belgesi ile ilgili detaylı bilgi ve formlar mevcuttur.

Detaylı bilgi için tıklayınız.

İstanbul Ticaret Odası’nda çalışmak istiyorum. Özgeçmişimi nereye iletebilirim?
İTO’ya burs başvurusunda bulunmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

İstanbul Ticaret Odası Burs Yönergesi uyarınca; Oda'nın çalışma alanı (İstanbul) içinde bulunan üniversitelerde öğrenim gören lisans ve yüksek lisans öğrencileri (vakıf üniversitelerinde %100 ÖSYM bursu ile öğrenim görenler dahil) ile Türkiye'de ve yurt dışında öğrenim gören doktora öğrencilerine belli kriterler dahilinde burs verilmektedir. Burs başvuruları her yıl Eylül - Ekim aylarında Odamızın internet sitesi üzerinden alınmaktadır.

İTO'da staj yapmak istiyorum? Hangi şartlara sahip olmam gerekiyor ve özgeçmişimi nereye iletebilirim?

Odamızda staj yapacak lisans öğrencilerinin haftada 5 iş günü 09.00-17.30 saatleri arasında en az 20 gün süreyle Oda'da bulunması ve öğrenim gördüğü okulu tarafından yapılacak olan tüm staj süresini kapsar sigorta belgesini ibraz etmesi gerekmektedir.

Anılan koşulları sağlayan öğrenciler staj yapmak istediği tarihleri de belirterek, özgeçmişlerini insankaynaklari@ito.org.tr veya ito@ito.org.tr adreslerine e-posta yoluyla iletebilir.

KOSGEB desteklerinden nasıl yararlanabilirim?

KOSGEB desteklerine ihtiyaç duyan üyelerimiz KOSGEB’in www.kosgeb.gov.tr adresinde destekler kısmını inceleyebilir, Odamız Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde bulunan Teşvikler ve KOBİ Destek Birimi’nden bilgi alabilir veya daha detaylı bilgi almak ve ilgili desteklere başvurmak için İTO’nun Eminönü’ndeki merkez binasında hizmet veren KOSGEB Temsilciliği’ni ziyaret edebilirler.

KOSGEB Girişimcilik Destek Programı’ndan nasıl yararlanabilirim?

KOSGEB’in www.kosgeb.gov.tr  adresinde yer alan destekler başlığı altındaki girişimcilik bölümünden ilgili husus hakkında bilgiye erişebilir, ayrıca İTO’nun Eminönü’ndeki merkez binasında hizmet veren KOSGEB Temsilciliği’ni ziyaret ederek daha detaylı bilgi alabilirsiniz. 

Oda, mevzuat değişiklikleri ile ilgili günlük takip yapıyor mu? Bu konuda nasıl hizmet alabilirim?

Resmi Gazete’de yayımlanan vergi, dış ticaret, gümrük, çalışma ve sosyal güvenlik gibi yasa, yönetmelik ve tebliğlerdeki değişiklikler ve TBMM gündeminde yer alan taslaklar takip edilmektedir. Tüm mevzuat değişiklikleri üyelere www.ito.org.tr adresinden duyurulmaktadır.

İTO başarılı üyelerini ödüllendiriyor mu?

İTO başarılı işletmelerin ve kayıt içi çalışmanın teşvik edilmesi amacıyla her yıl, bir önceki senede belirli bir tutarın üzerinde vergi ödeyen üyelerini Başarılı Vergi Mükellefleri Ödülü ile ödüllendirmektedir. Başvuru için İTO Portal'daki duyurular'ın takip edilmesi gerekmektedir.

İTO’nun hazırladığı ülke ve sektör raporlarını nasıl edinebilirim?

Odamızca yayınlanmış olan ülke ve sektör raporları İTO Portal Kütüphane seçim yapılarak tam metin ve ücretsiz olarak yayınlanmaktadır.

Sektörel panel ve seminerlerden nasıl haberdar olabilirim ve nasıl katılabilirim?

Odamızca üyelerimize yönelik olarak hayata geçirilen panel, seminer, webinar, çalıştay, kongre, zirve vb. tüm etkinliklere ilişkin bilgiler Odamız web sitesi üzerinden https://www.ito.org.tr/tr/duyurular yayınlanmaktadır.

Tüm bu etkinlikler ayrıca sosyal medya hesaplarımız “itokurumsal” üzerinden duyurulmakta, ayrıca sektörel bazda üyelerimize e-posta yolu ile bilgilendirme yapılmaktadır.

Haberdar olunan organizasyona katılmak için duyuruda yer alan iletişim bilgilerini kullanarak katılımcı bilgilerinin iletilmesi yeterlidir. 

İTO’nun açıkladığı indeksler hangileridir?

İTO’nun açıkladığı iki indeks bulunmaktadır. Birincisi perakende fiyatların göstergesi olarak İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi , diğeri ise toptan satışlara konu olan Toptan Eşya Fiyatları İndeksi’dir.

Detaylı bilgi için tıklayınız.

İTO Ücretliler Geçinme İndeksi ve Toptan Eşya Fiyatları İndeksi oranlarına nasıl ulaşabilirim?

Merkez binamızdaki İstanbul Araştırmaları birimimizden elden, e-posta ya da faks yoluyla temin edilebileceği gibi İTO İstatistik Verileri linkinden de ulaşabilirsiniz

İTO Ticaret üniversitesi öğrencilerine ne gibi destekler veriyor?

İTO'ya kayıtlı firmalarda ortaklığı olan kişilerin eş ve çocuklarına yüzde 15 oranında özel bir indirim imkânı sağlanmaktadır.

İTO’ ya kayıtlı firmaların listesini nasıl temin edebilirim? Hangi kriterlere göre veriliyor?

Toplu üye firma listesi taleplerinizi bt@ito.org.tr adresine ileterek veya İTO Merkez Üye Sicil Müdürlüğü'ne müraacat ederek başvuru yapabilirsiniz.

Meslek grubu, NACE kodu, firma türü, uyruk, sermaye ve ilçe kriterlerine göre talep oluşturabilirsiniz.

Ücrete tabidir.

İstanbul Ticaret Odası’nın 81 Meslek Komitesi olduğunu biliyorum. Bu komiteler nasıl çalışıyorlar ve görevleri nedir?

Meslek komiteleri, Oda ile üyeler arasında köprü oluşturarak iletişimi sağlayan, sektörlerin sorunlarını tespit eden ve bu sorunların çözümüne yönelik projeler üreten, odaların en önemli organlarından biridir. Bu maksatla komiteler aylık ve yıllık programları çerçevesinde olağan, olağanüstü, ortak ve genişletilmiş toplantılar ile ihtisas komiteleri toplantıları yaparlar.

Toplantılarda üyelerin mesleki sorunları ve çözüm önerileri kapsamında alınan kararlar ilgili mercilere iletilir, takibi yapılır ve sonuç almak için girişimlerde bulunulur.

Sektörel sorunlarımı ve isteklerimi İTO meslek komitelerine iletebilir miyim?

İTO’ya sorunlarını gönderen üyelerin talepleri doğrudan Meslek Komiteleri Müdürlüğü’ne iletilmektedir.  Müdürlük talepleri ilgili meslek komitesinin ilk aylık toplantısında gündem maddesi olarak görüşülmesini sağlamaktadır.

İTO üyeleri, meslek komiteleri ile online irtibat kurma, sorunlarını ve taleplerini aktarma imkanına sahiptir. Üye; Meslek Komite Üyeleri listesinde, başkan veya başkan yardımcısına e-posta ile talebini, sorununu yazabilmektedir. Komite üyesi, bu sorunları aylık toplantılara gündem maddesi olarak taşıyabilmekte, gerektiğinde üye ile iletişime geçebilmektedir.

Meslek Komitesi’nin bilgilerine nasıl ulaşabilirim? Komite Üyelerinin firma ve iletişim bilgileri nelerdir?

Odamız internet sitesi www.ito.org.tr adresinin ana sayfasında yer alan Meslek Komiteleri sekmesinde, üyelerin firması, iletişim bilgileri ve fotoğrafları bulunmaktadır.

Sosyal Medyada Biz

ITO Symbol