İstanbul Ticaret Odası’na kimler kayıt olabilir ?

İstanbul Ticaret Odası’na kayıt olabilmeniz için, Türk Ticaret Kanunu’ndaki tarif ile tacir olmanız gerekmektedir. (TTK m.14) Bu maddeye göre bir işletmeyi kısmen dahi olsa kendi adına işleten kimseye tacir denir. Odaya kayıt için öncelikle Ticaret Siciline kayıt olunmalıdır.

Faaliyet Belgesini elektronik ortamdan nasıl alabilirim?

Faaliyet belgeleri, online işlemler adımından e-imzalı/ıslak imzalı şekilde alınabilmektedir. E-imzalı talep edilen belgeler, talep sırasında belirtilen e-mail adresine gönderilmektedir. 

Online işlemler bölümünden, almak istenilen belge seçilir. Sicil numarası girilerek belge sorgulaması yapılır. Talep edilen belge sepete atılır. Sepet güncellenir. Son olarak ödeme yapılır. Belgeniz belirtilen adrese e-mail yoluyla gönderilir.

İstanbul Ticaret Odası’ndan Faaliyet Belgesi ve Ticaret Sicil Gazetesi'nin onaylı suretini almak için ne yapmalıyım?

Bu belgeler,  online işlemler  adımından e-imzalı şekilde, yada ilgilinin sözlü talebi üzerine İTO Üye Sicil Müdürlüğü'nün merkez ve hizmet birimi bankolarından ve  mobil hizmet aracından alınabilir. Detaylı bilgi için tıklayınız. 

Firma iletişim bilgilerimiz değişti. Nasıl güncelleyebiliriz?

İletişim bilgilerinizi, iletişim bilgileri güncelleme formu doldurulup, firma yetkilisi tarafından imzalandıktan sonra, faks, posta, e-posta yoluyla odamıza göndererek güncelleyebilirsiniz. Adres değişikliğinin ise İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü'ne tescil ettirilmesi gerekmektedir.

Faks :   0212.513 15 65 / 0212.520 16 56

E-posta : uyesicil@ito.org.tr

Adres : İstanbul Ticaret Odası Merkez Bina Reşadiye Cad. 34112 Eminönü

Faaliyet belgesini yabancı dilde alabilir miyim?

Faaliyet belgesini İngilizce, Almanca, Fransızca dillerinde de alabilirsiniz. Detaylı bilgi, web sayfamızdan belge-tasdik, oda sicil hizmetleri, faaliyet belgesi adımlarından alınabilir.

Gazeteniz günlük mü, haftalık mı yayınlanıyor? Tirajını öğrenebilir miyim?

İstanbul Ticaret haftalık, renkli, 20 sayfa, Türkçe yayınlanmaktadır. Pazartesi günleri yayınlanan gazetemizin tirajı 150 bin adettir.

İstanbul Ticaret Gazetesi’ne internette nasıl ulaşabilirim? Mobil uygulamalarınız var mı?

Gazete arşivi ile birlikte e-gazete adresimiz: www.istanbulticaret.org.tr.  Gazetenin mobil uygulamasını AppleStore ve GooglePlay’de “ito” kelimesiyle aratarak mobil cihazınıza indirebilirsiniz. 

Ayrıca;  itohaber.com adresinden İTO’daki etkinliklerin haberlerini günlük olarak takip edebilirsiniz.

İTO’nun iletişim maili ito@ito.org.tr güncel midir? Sorularımızın cevaplarını gün içinde alabilir miyiz?

Evet günceldir. İş günü içinde sorularınız ilgili müdürlüklere iletilmekte ve en kısa sürede cevapları tarafınıza gönderilmektedir. 

İstanbul Ticaret Odası Çağrı Merkezi’ne nasıl ulaşabilirim?

Çağrı merkezimize 444 0 486 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. Ayrıca ito@ito.org.tr adresi üzerinden de her türlü soru, görüş, istek ve önerilerinizi iletebilirsiniz.  

İTO merkez veya hizmet birimleri dışında gezici hizmet veriyor mu?

İstanbul Ticaret Odası 2014 yılında uygulamaya koyduğu İTO Mobil Hizmet aracı ile hizmeti üyesinin ayağına götürmeye başladı. 4 dilde faaliyet belgesi, sicil gazetesi onayı, çıraklık-ustalık-kalfalık belgeleri, İTO kimlik belgesi, Bağ-Kur belgesi, imza tasdiki ve aidat tahsilâtı yapan İTObüs, her hafta dönüşümlü olarak İstanbul’un merkez ilçelerinin meydanlarında hizmet veriyor. Durak planı için tıklayınız

İTO aidat ödeme yöntemleri nelerdir? Online aidat ödeme imkanım var mı?

İTO’nun Eminönü Merkez binası ile tüm bölge temsilciliklerinde (Perpa, Giyimkent, Anadolu Yakası Bölge Hizmet Birimi, Pendik, İDTM) tahsilât yapılabilmektedir. 

Firmalar İTO’ya olan yıllık üyelik ve munzam aidat borçlarını; www.ito.org.tr adresinden, Online İşlemler, Borç Sorgulama/Ödeme Linkinden herhangi bir kişinin TC. Kimlik numarası ve doğum tarihi ile şifre gerekmeden sisteme girerek, kolaylıkla kredi kartı ile ödeyebilir. 

Ayrıca Yapı Kredi Bankası’nın tüm şubelerinden sicil numarası ile masraf ödemeden online ekrandan ödeme yapılabilmektedir. Yapı Kredi Bankası, İş Bankası, Akbank, Halk Bank ve Şeker Bank’ın internet şubelerindeki ödemeler menüsünden sicil numarası ile de online olarak ödeme yapılabilmektedir.  

İTO zarar eden üyesinden munzam aidat alıyor mu?

İTO, Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan (GİB) firmaların vergi matrahlarına, ticari kazançlarına ilişkin bilgiler üzerinden munzam aidat tahakkuku yapıyor. GİB bilgilerinde firmanın ticari kazanç sağlamadığına ilişkin bilgi varsa, o firmadan munzam aidat alınmıyor. 

Müdürlük yanlışlıkla bir tahakkukta bulunmuşsa da geri ödeme yapıyor. Bunun için firmanın o yıla ait gelir beyannamesi ile başvurması gerekiyor.  

Oda üyelerinin ticari anlaşmazlıkları konusunda yardımcı oluyor mu?

İstanbul Ticaret Odası Tahkim Merkezi İTOTAM, Oda üyelerinin kendi aralarında ya da yerli veya yabancı diğer gerçek ve tüzel kişilerle ilişkilerinde ortaya çıkması muhtemel ticari ihtilafların mahkemelere gitmeden hızlı, etkin ve alanında uzman hakemlerce çözümünü sağlayarak tahkim hizmetini 

Tahkim uygulamasından nasıl yararlanabilirim?

Firmalar yaptıkları sözleşmelere İTOTAM tahkim şartını koyarak tahkim hizmetinden yararlanabilirler. İTOTAM tahkim hizmetinden yararlanmak için taraflardan birinin İstanbul Ticaret Odası üyesi olması gerekir. Sözleşmede tahkim şartı olmasa da, bir tarafın başvurusu üzerine, diğer tarafın da kabul etmesi halinde uyuşmazlık İTOTAM’ da görülebilir. 

İTOTAM tahkimi ve tahkim yargılamasına ilişkin detaylı bilgi için www.itotam.com adlı web sitesine bakabilirsiniz.

Oda, üyelerine hediye veriyor mu? Çekiliş ve promosyon yapıyor mu?

İTO hiçbir şekilde hiçbir kişi veya kuruma hediye vermemekte, çekiliş düzenlememekte, promosyon yapmamaktadır. Odamız adını kullanan kötü niyetli kişi ve uygulamalara itibar etmemenizi önemle rica ederiz

İTO adını kullanarak fayda elde etmeyi amaçlayan kötü niyetli kişi ve uygulamalara yaptırımlarınız nelerdir?

Odamız Hukuk İşleri Müdürlüğü bu gibi durumlarla ilgili hukuki süreci başlatmaktadır. Şikâyet ve uyarılarınızı ito@ito.org.tr adresine gönderebilirsiniz. 

İstanbul Ticaret Gazetesi’ne nasıl abone olabilirim?

Abone olmak için lütfen 0212 445 61 23 No’lu telefonu arayınız. Veya dilsah.keflioglu@ito.org.tr adresinden mail ile bilgi alabilirsiniz.

Oda ve ekonomi ile ilgili güncel haberleri nasıl takip edebilirim?

Gazetemizde yer alan tüm haberler ve gazetemizde yer almayan küresel güncel tüm ekonomi haberlerini www.itohaber.com adresinden takip edebilirsiniz. Ayrıca gazetemizin tüm sayfalarını www.istanbulticaret.org.tr adresi üzerinden izleme şansınız bulunuyor.  

Gazeteniz kimlere, hangi kuruluşlara ulaşıyor? Okuyucu profili kimlerden oluşuyor?

İstanbul Ticaret Odası’nda yeni kurulan tüm şirketlerin yetkilileri, İTO’ya kayıtlı 250 bin TL ve üzeri sermayeye sahip 63 bin firmanın yetkilileri, Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Bakanlar, tüm Milletvekilleri, tüm Belediye Başkanları, Valiler, Kaymakamlar, Yargı Üyeleri, Kuvvet Komutanları, Mesleki Kuruluş Başkanları, Holding ve Banka Genel Müdürleri, Yurtdışı Konsolosluklar, İstanbul ve Ankara Protokolü,  Sivil Toplum Kuruluşları, tüm Ekonomi Basını.

Gazetemiz halen, Türkiye genelindeki 31 havaalanının VIP salonlarında, tarafımızdan sağlanan standlarda yolcularla buluşuyor. İstanbul’un seçkin otellerinin misafir salonlarında da özenle sergilenmektedir.

İTO üye kimlik kartımı nasıl alabilirim?

Üye kartı talebine ilişkin başvuru; şirket kaşesi altında yetkilileri tarafından imzalanmış dilekçe ile yapılmalıdır.  Dilekçe beraberinde kimlik kartının adına düzenleneceği kişinin vesikalık fotoğrafı bulunmalıdır. Dilekçe için İTO Üye Sicil Müdürlüğü'nün merkez ve hizmet birimi bankolarından ve  mobil hizmet aracından müracaat edilmelidir.

NACE Kodu değişikliği (Meslek Grubu Değişikliği) başvurusunu nasıl yapabilirim?

Talep edilen faaliyet kodunun (NACE) Ticaret Sicili Müdürlüğü'nce tescil olunan iş konunuza uygun olması gerekiyor. Uygun olmaması durumunda öncelikle iş konunuzdaki değişikliğin ilgili müdürlükten tescilinin yaptırılması gerekmektedir.

Bağlı olduğunuz vergi dairesinden, talep edilen faaliyet kodu vergi levhasına işletilmeli. Odamıza hitaben yazılan talep dilekçesi ekine vergi levhası eklenmelidir. Merkez ve temsilciliklerde Üye Sicil Müdürlüğü'ne müracaat edilmesi gereklidir. Müracaatı faks, e-posta veya posta yoluyla da yapabilirsiniz. (Talep dilekçesi)

Faks:  0212.513 15 65 / 0212.520 16 56
E-posta: uyesicil@ito.org.tr
Posta: İstanbul Ticaret Odası Merkez Bina Reşadiye Cad. 34112 Eminönü

İlave NACE kodunu nasıl alabilirim?

Firmanın talep ettiği NACE kodu ile ilgili işler; meşgalesinde bulunması şartı ile Eminönü’nde bulunan merkez binamıza elden, faks, e-posta veya posta yolu ile müracaat edilebilir. (Talep dilekçesi)
 
Faks:  0212.513 15 65 / 0212.520 16 56
E-posta: uyesicil@ito.org.tr
Posta: İstanbul Ticaret Odası Merkez Bina Reşadiye Cad. 34112 Eminönü

İş Makinası Tescil Belgesi alınması zorunlu mudur?

Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 28. maddesi uyarınca, bütün motorlu araçlar ile ilgili Yönetmelik’te tescili zorunlu kılınan motorsuz araçların sahipleri, araçlarını yetkili kuruluşa tescil ettirmek ve tescil belgesi almak mecburiyetindedir. 

Findeks'e (Kredi Kayıt Bürosu) kayıt olmama İTO yardımcı olabilir mi?

Üyelerin, KKB sistemi üzerinde bulunan findeks.com adresindeki başvuru formunu doldurup çıktısını alarak, imza sirküleri ile merkez binada bulunan Üye Sicil Müdürlüğü’ne bizzat başvurmaları halinde sisteme kayıtları yapılmaktadır. 

Yetki Belgesi alabilmek için ne yapmamız gerekiyor?

Yetki Belgelerinin müracaat yeri İTO’nun Anadolu Yakası Bölge Hizmet Birimi, Perpa ve Giyimkent Hizmet Temsilcilikleridir. Detaylı bilgi ve dilekçe örneklerine sayfamızdaki “Tescil-İlan-Kuruluş” adımından ulaşabilirsiniz : Yetki Belgesi

MERSİS üzerinden hangi işlemler yapılmaktadır ve nasıl başvuru yapacağım?

MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca şirket kuruluş ve sonrasındaki işlemler için kurulmuş bir sistemdir. Tüm yeni kuruluş ile şube açılışı ve merkezi İstanbul dışındaki firmaların İstanbul’a merkez nakli tescil başvuruları için, MERSİS üzerinden sisteme giriş yapılması ve talep numarası alınması gerekmektedir.

Yeni firma kurmak için ne yapılması gerekiyor?

MERSİS sistemi üzerinden MERSİS –TESCİL BAŞVURU –KURULUŞ İŞLEMLERİ adımlarından ilgili kuruluş işlemi başlatılarak, tüzel kişiliklerde ana sözleşme, gerçek kişilerde taahhütname metni oluşturulur ve talep numarası alınır. Talep numarası alındıktan sonra, Tescil için http://www.ito.org.tr adresli sayfamızın “Ticaret Sicili İşlemleri” adımında belirtilen belgeler ile Anadolu Yakası Bölge Temsilciliği ve Hizmet Birimi (Altay Çeşme Mah. Öz Sok. No:19 Gold Plaza Maltepe), Perpa (Okmeydanı, Perpa İş Merkezi B Blok Kat. 13 No. 2269-2270 ) veya Giyimkent (Esenler,Oruç Reis Mah. Giyimkent Sitesi 12.Sok. No.82 ) hizmet birimlerimizden herhangi birine müracaat edilmesi gerekmektedir.

Yeni kurulacak bir firma için seçmiş olduğumuz unvan uygun mudur?

Tescil edilecek unvan daha önce herhangi bir ticaret sicil müdürlüğünce tescil edilmemiş olmalıdır.

"www.tobb.org.tr" ve “http://www.ticaretsicil.gov.tr” sayfalarından unvan kontrolü yapılabilmektedir.Ayrıca bu konuda yayımlanmış yönetmeliğe web sayfamızda yer verilmiştir.

MERSİS üzerinden başvuru yaptım, müdürlüğün onayı bekleniyor ne yapmalıyım?

Talep numarası almak suretiyle onaya gönderilen başvuru için ön onay beklenilmeden herhangi bir notere talep numarası ile gidilerek, noterin MERSİS sisteminden dökümünü alacağı ana sözleşmedeki imzalar tasdik ettirilir.

Gerçek Kişi kuruluş başvurularında, sistem üzerinde oluşturulan taahhütname notere onaylatılmaksızın imzalanarak, noterden sadece işletmenin unvanı altında üç imzasını içerir imza beyannamesi alınır. Şube açılışı ve iktisadi işletme açılışlarında noterde sadece karar ve imza beyannamesi tasdik edilecektir.

MERSİS üzerinden MÜDÜRLÜĞÜMÜZE yapılan başvurulara ilişkin herhangi bir onay VERİLMEMEKTEDİR.

İstanbul’da bulunan şirketimize başka bir ilde şube açmak için nereye başvurmalıyız?

Şirket merkezinde alınmış noter onaylı şube açılışı kararı ile müdürlüğümüzün Anadolu Yakası Bölge Hizmet Birimi, Perpa veya Giyimkent hizmet birimlerimizden birine dilekçe ile müracaat edilir. Şube açılışı için gerekli belgeler alınarak şubenin açılacağı ildeki ticaret sicil müdürlüğüne tescil için müracaat edilmesi gerekmektedir. Şubenizin açılacağı şehre tescil için gitmeden başvuru MERSİS üzerinden de yapılmalıdır. 

Firmamızın farklı ildeki şubesini kapatmak istiyoruz. Kapatma işlemi için merkezin bulunduğu yerdeki ticaret odasına mı, yoksa şubenin bulunduğu yerdeki ticaret odasına mı başvurmalıyız?

Şubenizin bulunduğu ilin ticaret odasına bağlı ticaret sicil müdürlüğüne başvuru yapılması gerekmektedir. Ayrıca www.ito.org.tr adresinden firma türüne göre bilgi ve belge örneklerine yer verilmiştir.

Türkiye Ticaret Sicili Gazetelerinin İnternet üzerinden görüntülendiği bir web sitesi var mı?

2004 yılı ve sonrasında yayınlanan Sicil Gazetelerine www.ticaretsicil.gov.tr adresinden ücretsiz üye olarak sorgulayabilir ve çıktı alabilirsiniz.

Yeni firma kurmak istiyoruz, neler yapmamız gerekli?

Firma açılışları ile ilgili detaylı bilgilere İTO Portal’dan “Tescil-İlan-Kuruluş” adımından erişebilirsiniz:

Ticaret sicili işlemlerimiz için odanın merkez binasına başvuru yapabilir miyiz?

Ticaret sicili işlemleri için müracaatlarının (tescil ve belge talepleri) Perpa, Giyimkent ve Anadolu Yakası Bölge Hizmet Birimi hizmet birimimize yapılması gerekmektedir. Bölge Temsilikleri ve Hizmet Birimleri

Belediye şirketimizin adresini değiştirdi ne yapmalıyız?

Belediyeden alınacak yazı aslı veya onaylı sureti ve bir dilekçe ile merkez binamızdaki ticaret sicil müdürlüğüne başvurulması halinde kayıtlarımızda gerekli düzeltme yapılmaktadır. (Belediyeden alınan yazıda şirketin eski ve yeni adresi ile değişimin yapılmış olduğu tarihin açıkça yazılı olması gerekmektedir.)

Şirketimizin posta adresi değişti. Ticaret Sicil Gazetesi’nde de yayımlandı. Adres değişikliği ile ilgili İTO’da yapılması gereken işlemler nelerdir?

Adres değişikliğini Ticaret Sicil Müdürlüğü'nde tescil ettirdikten sonra ayrıca İstanbul Ticaret Odası'na bildirim yapmanız gerekmemektedir. Tescil sonrasında yeni adres bilgileriniz Oda bilgisayar sistemine de işlenmektedir.

Kararımızın tescili için ne kadar harç ödeyeceğim?

492 sayılı Harçlar Kanunu gereği tescili talep edilen işlemleriniz için ödenecek harçların işlem türüne göre tahmini harç ve ilan ücretlerine ait bilgiler, sayfamızdaki “Tescil-İlan-Kuruluş” adımında yer almaktadır:

Firmanın sicil dosyasını nasıl ve nereden inceleyebilirim, karar örneği alabilir miyim?

Kanun gereği aleni olan ticaret sicili kayıtları, herkes tarafından incelenebileceği gibi belgelerden harcını ödeyerek örnek alınabilir veya dilekçe ile yazılı bilgi talep edilebilir. Bu düzenlemeye uygun olarak dilekçe ile hizmet birimlerimizden birine müracaat edilerek harcın ödenmesi halinde, sicil dosyasından nüfus bilgilerini içeren belgeler hariç diğer belgelerden örnek alınabilir.

Bir anonim şirketin ortak yapısını öğrenmek istiyorum.

Ticaret Kanunu’nun ilgili maddelerine göre anonim şirketlerin kurucularından sonraki ortakları ve ortak değişiklikleri tescile tabi olmadığından ticaret sicili kayıtlarından ortakların tespiti mümkün olamamaktadır. Ancak her yıl yapılması gereken genel kurulda toplantıya katılan ortakların listesi genel kurulun ekinde Müdürlüğümüze verilmektedir. Sicil kayıtlarından hazirun cetveli incelenebileceği gibi, bu belgeden örnek de alınabilmektedir.

İTO’dan fuarlar hakkında danışmanlık hizmeti alabilir miyim?

İTO Fuarlar Koordinatörlüğü’nden yurt dışında katılabileceğiniz tüm fuarlar hakkında, teşvik işlemleri ve fuarlara katılım şartları hakkında detaylı bilgiler temin edilebilmektedir.

İTO, İstanbul Ticaret üniversitesi öğrencilerine ne gibi destekler veriyor?

İstanbul Ticaret Üniversitesi tarafından tespit edilen 20 öğrenci İTO Fuarlar Koordinatörlüğü’nde bizzat çalışarak insan ilişkileri, fuarı tanıtma, fuara yeni firma iştiraki hususunda bir ekip çalışması yapmaktadırlar. Öğrencilere ilgili Mevzuat kuralları gereği 1 maaş Oda tarafından verilmektedir. Öğrenciler Koordinatörlükte bizzat çalışarak fuar çalışmalarının dosya takibini öğrenirken İstanbul içinde çeşitli firmalarla görüşmeye giderek iletişim, ilişki ve hizmet tanıtımı hususunda pratik yapmaktadırlar.

İTO dışarıdan aldığı hizmetlerle ilgili ihale açıyor mu? Bu ihalelere katılma şartları nedir?

İTO uluslararası alanda yaklaşık yılda 20 ülkede değişik organizasyonlar düzenlemektedir. Bu organizasyonların (Fuar, ticari heyet vs.) gerek Türkiye, gerekse yurt dışındaki hizmet maddeleri (stand inşaatı, nakliye, ulaşım ve konaklama, ikili görüşmeler, ikram hizmetleri vb.) konusunda şartname hazırlanmakta, şartnameler İdari İşler ve Satın Alma Koordinatörlüğü tarafından ilgili firmalara iletilmektedir.

Yurtiçinde fuar düzenlenmesi ile ilgili işlemler hangi mevzuat çerçevesinde yürütülüyor?

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Yönetim Kurulu’nun 01.01.2015 tarihli ve 94 sayılı Kararına istinaden, 30.03.2007 tarihinde yürürlüğe giren “Yurtiçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar” çerçevesinde yürütülüyor. İlgili mevzuata TOBB web sayfasından ulaşılabilir.

Yurtiçinde fuar düzenleme kuralları nelerdir? Nasıl fuar düzenleyebilirim?

Yurtiçinde fuar düzenleyebilmek için firmanın öncelikle Yurtiçinde Fuar Düzenleme Yetki Belgesi’ne sahip olması gerekmektedir. Yetki belgesi başvuruları firmanın kayıtlı olduğu Oda'ya yapılır. Yetki belgesi sahibi olan firmanın başvuruda bulunacağı fuar ile ilgili olarak, fuarın düzenleneceği şehirdeki Odaya başvuruda bulunması gerekmektedir.          

Yurtiçi Fuar Yetki Belgesi başvurusu esnasında sunulması gereken belgeler nelerdir?

Yurtiçinde fuar düzenlenmesine dair Usul ve Esaslar’ın 9. maddesinin 1. fıkrasında Yetki belgesi başvurusu verilecek belgelere yer verilmektedir.

Yetki belgesi almak isteyen şirketler aşağıda belirtilen belgelerle birlikte üyesi oldukları odaya başvururlar.

a) Başvuru dilekçesi, TOBB web sayfasında bulunan başvuru formu ve taahhütname.

b) Şirket ana sözleşmesinin yer aldığı Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinin aslı ya da tasdikli örneği.

c) Şirketin, en az 250 bin TL  ödenmiş sermayeye sahip bulunduğunu ve bu sermayenin özvarlık içinde korunduğuna ilişkin 3568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu uyarınca Yeminli Mali Müşavir tarafından düzenlenmiş rapor.

ç) Üyesi olduğu odadan alınan faaliyet belgesi.

d) Şirketi bağlayıcı işlemler yapma konusunda hukuken temsile yetkili kılınan kişilere ilişkin tarihi altı aydan daha eski olmayan imza sirküleri.

e) On bin Türk Lirası nakit teminatın şirket adına TOBB web sayfasında yayınlanan banka hesabına yatırıldığını gösterir belge.

f) TOBB tarafından belirlenmiş banka hesap numarasına 875 Türk Lirası yetki belgesi ücretinin yatırıldığına dair belge.

Yurtiçinde fuar düzenlenmesine dair Yetki Belgesi için kimler başvurabilir? Nasıl ve nereden alınır?

Yurtiçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar’ın 8. maddesinin 1. fıkrasına  istinaden Yetki belgesi başvurusu yapan firmalarda aranacak şartlar şunlardır;

Anonim veya limited şirket şeklinde kurulmuş olan,

a)Ana sözleşmelerinde münhasıran fuarcılık faaliyetinin ve bu faaliyetin tanıtımı amacıyla her türlü yayıncılık, reklamcılık ve organizasyon işleriyle, fuar konusuyla ilgili olması kaydıyla kongre, seminer, sempozyum ve benzeri faaliyetlerde bulunacaklarının belirtildiği, bu faaliyetler dışında kalan iş konuları ana sözleşmelerinde yer almayan,

b)En az 250 bin TL ödenmiş sermayeye sahip bulunan ve bu sermayeyi özvarlığı içinde koruyan şirketler, yetki belgesi için başvuruda bulunabilirler.

Başvuruda bulunacak şirketin başvurusunu bağlı olduğu Odaya yapması gerekmektedir.     

Yurt içinde düzenlenecek bir fuar başvurusu için gerekli belgeler nelerdir? Başvuru nereye yapılmaktadır?

Yurtiçinde fuar düzenlemek isteyen Yetki Belgesine sahip bir firmanın, aşağıda sunulan başvuru evrakları ile birlikte fuarın düzenleneceği şehirdeki Odaya başvuruda bulunması gerekmektedir.

Gerekli evraklar:

a)   Başvuru dilekçesi, TOBB web sayfasında bulunan başvuru formu ve taahhütname. ( Noter onaylı)

b)   Fuar düzenlenmesine ilişkin şirket kararının noter onaylı örneği,

c)    Banka dekontu,

d)   Yetki belgesi fotokopisi,

e)   Fuar alanına ilişkin tapu,kira sözleşmesi veya tahsis belgesi,

f)  Uluslararası fuar türü için yeminli mali müşavir tarafından düzenlenmiş rapor veya UFI belgesi.

Yurtiçi fuarlar takvimini nasıl ve nereden temin edebilirim?

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından düzenlenmesine izin verilen ilgili yıla ve daha önceki yıllara ait fuar listeleri TOBB web sayfasında yayınlanmaktadır. Söz konusu liste TOBB tarafından sürekli güncellenmektedir. 

Yurtdışında yerleşik bir firma olarak Türkiye’de fuar düzenleyebilir miyiz?

Sadece yurtiçinde yerleşik ve Anonim ve Limited Şirket şeklinde kurulmuş olan fuar düzenleme Yetki Belgesi sahibi firmalar yurtiçinde fuar düzenleme yetkisine sahiptirler. Bu nedenle, yurtdışında yerleşik bir firma Türkiye’de tek başına fuar düzenleyememektedir. Ancak firma,  Yurtiçinde Fuar Düzenleme Yetki Belgesi sahibi bir firma ile işbirliği yapmak koşulu ile Türkiye’de fuar düzenleyebilir veya Türkiye'de Esaslar'a uygun firma kuruluşu yapıp Yetki Belgesi alabilir. Türkiye genelinde fuar düzenleme yetki belgesine sahip tüm firmalara ilişkin listeye www.tobb.org.tr ‘de yer alan “Fuarcılık/ Genel Bilgiler/ Fuar Düzenleyicileri” bölümünden ulaşılabilmektedir.

Fuar Takviminde yer alan bir fuarda katılımcı olmam için ne yapmam gerekir?

TOBB web sayfasında yayınlanmak suretiyle izin verilmiş fuarların organizatörleri ile temas edilmesi gerekmektedir. (İlgili organizatöre ilişkin bilgiler fuar takvimi üzerinde fuar bilgileri beraberinde sunulmaktadır.) İlgili fuarın organizatörü ile iletişime geçilerek fuara katılmak için gerekli şartlar hakkında bilgi alınabilir ve fuar için başvuruda bulunulabilir.

Türkiye’de düzenlenen fuarlar destek kapsamında mıdır?

Türkiye’de düzenlenen yurt içi fuarlar KOSGEB desteği kapsamındadır. Ancak başvuruda bulunulmak istenen bir fuarın KOSGEB desteğinde olup olmadığını öğrenmek için ilgili fuarın organizatörü ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

İTO ile fuarlara katılmam için İTO üyesi olmam gerekiyor mu?

Yalnızca İstanbul firmalarına değil, Türkiye’nin dört bir yanındaki Türk firmaları İTO ile fuarlara katılabiliyor. Firmanın sektörünün ve ürünlerinin ilgili fuara uygun olması, katılım için yeterli ön koşul olarak kabul ediliyor. İTO Fuarlar Koordinatörlüğü ile irtibata geçebilirsiniz.

İTO tarafından yurtiçinde fuar düzenleniyor mu?

Yurtiçinde fuar düzenleyebilmek için öncelikle Yurtiçinde Fuar Düzenleme Yetki Belgesi’ne sahip olunması gerekmektedir. Bu nedenle, yurtiçinde yapılan fuarlar sadece söz konusu belgeye sahip “Anonim” veya “Limited” şirketler tarafından düzenlenebildiğinden İTO tarafından yurtiçinde fuar düzenlenememektedir.

İTO yurt dışındaki fuarlara katılmadan önce tanıtım çalışmaları yapıyor mu?

İTO firmaları; fuarın takvimi, sektörü, uluslararası iş dünyasındaki önemi hakkında bilgilendiriyor. Daha sonra Türkiye’nin fuar ülkesindeki büyükelçilikleri ve konsoloslukları ile iletişim kuruluyor. Türkiye’nin diplomatik temsilcilikleri ile işbirliği yapan İTO ilgili ülkede meslek odaları ve sivil toplum kuruluşları ve medya aracılığı ile fuara katılacak Türk firmalarının tanıtımını yapıyor.

İTO ile fuara katılmamın avantajları nedir?

İTO ile fuarlara katılmanın avantajları şunlar: Katılımcı firmalara uygun koşullarda katılım ve tanıtım imkânı sağlanıyor. Katılımcı firmalar Ekonomi Bakanlığı’nın yüzde 50–70 oranındaki desteklerinden faydalanabiliyor. Sadece İstanbul’dan değil, Türkiye’nin her ilinden bu fuarlara katılan her ölçekteki firma somut iş ilişkileri kurup, somut iş bağlantıları elde ediyor. Firmaların yurt dışı fuarlarda potansiyel müşterilerle ikili görüşmelerini organize etmek Fuarlar Koordinatörlüğü’nün en önemli hizmetlerinden biridir. İTO ile fuara katılmak, uluslararası iş dünyasına, ‘bu firma güvenilir ve iş yapılabilir’ mesajını veriyor.

Milli Katılım Organizasyonu ile Türk Ürünleri Fuarları arasındaki fark nedir?

Milli katılım organizasyonları, yurtdışında gerçekleşen ihtisas fuarlarına, Türk firmalarımızın katılımını kolay ve ekonomik hale getirmek için yapılır. İhtisas fuarlarına Milli katılım organizasyonu ile katılım sağlanması durumunda; Fuarda, Milli katılım yapılan salonlarda İTO katılımcıları için kiralan adalarda diğer katılımcılarla bir arada bir yerleşim yapılır ve stand, nakliye, tanıtım, teşvik işlemleri başta olmak üzere, A’dan Z’ye tüm organizasyonel fuar işlemleri İTO tarafından yürütülür.

Türk Ürünleri Fuarları ise, T.C. Ekonomi Bakanlığı’nca hedef gösterilen koordinatlar göz önünde bulundurularak, Türk firmalarının dünyanın birçok yerine hem kendi sektörlerinde pazar araştırması yapabilmesi hem de var olan ticari ilişkilerini geliştirebilmesi amacıyla İTO idaresinde düzenlenen genel ticaret fuarlarıdır.

Hünkâr Kasrı’nda sergi açmak için nasıl ve nereye başvuru yapabilirim?

İstanbul Ticaret Odası'nın, Eminönü Merkez binasında bulunan Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü - Halkla İlişkiler ve Organizasyon Birimi'ne yazılı olarak başvuru talebinizi iletmeniz gerekmektedir. Sergi talep dilekçesi (Ad, soyad, telefon, mail bilgileri bulunmalı) ile birlikte, sanatçının özgeçmişi ve sergilemeyi planladığı eserlerinden yüksek çözünürlükte çekilmiş 10 adet görselin de dosyanın ekinde teslim edilmesi gerekmektedir. (aykut.ayvaci@ito.org.tr)

Tedarikçi Günleri etkinliklerine nasıl katılabilirim?

Tedarikçi Günleri etkinliklerine katılacak yerli veya yabancı bir ana sanayici iseniz İTO Türk Yan Sanayi Borsası’na (TYSB) sizi yan sanayicilerle tanıştıracak bu etkinlik için başvurmanız gerekiyor.  Eğer yan sanayici iseniz öncelikle TYSB’na üye olmalısınız.

İTO Türk Yan Sanayi Borsası (TYSB) Nedir?

Türk Yan Sanayi Borsası (TYSB) 1990 yılında UNIDO'nun (Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Teşkilatı) teknik desteğiyle İstanbul Ticaret Odası bünyesinde kurulmuştur. Teknik talep eşleştirme konusunda ülkemizde ilk ve tek örnek olan Türk Yan Sanayi Borsası, 3 bin 100'e yakın yan sanayici üyesine ulusal ve uluslararası düzeyde 26 yıldır hizmet vermektedir. Üyelerinin yurtdışı pazarlara ulaşmalarını ve ihracatlarını artırmalarını sağlamak amacıyla bir danışmanlık ofisi olarak da hizmet veren Türk Yan Sanayi Borsası, ana sanayici ve satın almacılara yönelik teknik bir bilgi kaynağı olma hizmetini de başarıyla sürdürmektedir.

Türk Yan Sanayi Borsası Üyeliği ve Hizmetleri Ücretli midir?

Borsa üyeliği için uygun bulunan firmalar üyelik ve hizmetlerden ücretsiz yararlanmaktadır.

Ürünlerimi hangi pazarlara satabileceğimi nasıl öğrenebilirim? İTO bana nasıl yardımcı olabilir?

Odamız Rekabeti Geliştirme Koordinatörlüğü bünyesinde oluşturulan Ticari Bilgi ve Danışmanlık Merkezi’nde yurtdışında iş yapmaya yönelik olarak doğru bilgi kaynaklarına ulaşma konusunda yardımcı olunmaktadır.

İTO’dan yabancı sermaye yatırımları ile ilgili bilgi alabilmem mümkün mü?

Odamız Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğübünyesinde oluşturulan Ticari Bilgi ve Danışmanlık Merkezi’nden, yabancı sermaye yatırımlarına dair detaylı bilgileri edinebilirsiniz.

TOBB Kadın Girişimciler Kurulu (İKGK) nedir?

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği bünyesinde kurulan ve 81 ilde örgütlenmiş Türkiye’nin en büyük iş kadını istişare kuruludur. İstanbul’daki koordinasyonu Odamız tarafından gerçekleştirilmektedir. 

TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu’na nasıl üye olabilirim?

İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Sanayi Odası, İstanbul Ticaret Borsası ve Deniz Ticaret Odası’ndan herhangi bir Oda’ya kayıtlı olmanız ve 4 yılda bir yapılan TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu seçimlerine katılmanız gerekmektedir.

İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu faaliyetleri kapsamında İTO tarafından hangi çalışmalar yürütülüyor?

Girişimcilik kültürünün kadınlar arasında gelişmesine yönelik İKGK tarafından hazırlanan projeleri yürütür. İKGK tarafından ildeki kadınlara yönelik hazırlanan eğitim, seminer ve panellere ev sahipliği yapar, duyurusunu sağlar. Kadın girişimcilere İKGK faaliyetleri ile ilgili bilgi aktarır. Her ay düzenlenen İKGK İcra Komitesi toplantılarını organize eder. Koordinatör Oda olarak, 4 yılda bir yapılan İKGK seçimlerini gerçekleştirir. İstanbul’daki kadın girişimciliğini kolaylaştıracak çalışmaların gerçekleştirilmesi kapsamında ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak çalışmalar gerçekleştirir.

Teknopark İstanbul’da nasıl yer alabilirim? Avantajları nedir?

www.teknoparkistanbul.com.tr adresindeki online başvuru sistemi aracılığı ile çok sayıda yerli ve yabancı büyük şirket, Teknopark İstanbul'da yer almak için başvuruda bulunabilmektedir.

Teknopark İstanbul’un Teknoloji Geliştirme Bölgesi olarak seçilmesi sebebiyle 4691 Sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu'nun sağladığı avantajların yanı sıra yeni girişimcilere iletişim ve sekretarya desteği, iş planı, lisanslama, patent, fikri mülkiyet hakları ve benzeri konularda danışmanlık ve eğitim hizmetleri ücretsiz olarak verilmektedir.

Teknopark İstanbul'da tahsisler hedef sektörler olan denizcilik, savunma sanayii, enerji, sağlık bilimleri, ileri elektronik, ileri malzemeler, havacılık ve uzay, endüstriyel yazılım sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara ve girişimci adaylarına yapılmaktadır.

İTO’da mevcut bir Girişimcilik Programı bulunmakta mıdır?

Odamız, girişimciliğin bölgemizde kurumsal düzeyde desteklenmesi için Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde Girişimcilik ve Proje Birimi’ni hayata geçirdi. Birimin ana faaliyet alanlarından biri bölgede piyasa ihtiyaçlarına yönelik bir “Girişimcilik Programı” geliştirmektir. Bu misyon kapsamında, eğitimden danışmanlık hizmetlerine, finansa erişimden farkındalık oluşturma çalışmalarına uzanan geniş yelpazede çalışmalar sürdürülmektedir. Sorularınız ve destek talebiniz için girisimcilik@ito.org.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz.

Teşvik ve destek kanallarına nasıl ulaşabilirim?

İTO, iş dünyasına, ulaşmakta zorluk çektiği teşvik ve desteklerin nerede, nasıl, kimler tarafından verildiğini anlatmak için Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde Teşvikler ve KOBİ Destek Birimi’ni kurdu. Böylece, Oda üyeleri farklı kurumların, farklı destek ve teşvik programlarından haberdar olma şansına sahip oluyor. Birim; yalnıza Oda üyelerine değil, yerli ve yabancı tüm girişimcilere açık hizmet vermektedir.

Ayrıca Odamız’ın web sitesinde yer alan “Teşvikler ve Destekler” başlıklı kısımda mevcut teşvik ve destek programlarına dair özet bilgilere yer verilmiştir.

Türkiye’de ve yurt dışında iş ve yatırım ortamına dair bilgilere nereden ulaşabilirim?

Odamız Proje ve İş Geliştirme Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan Ticari Bilgi ve Danışmanlık Merkezi, şirket kuruluşlarından çalışma ve oturma izinlerine, teşviklerden özel yatırım bölgelerine, sektörel bilgilerden makroekonomiye iş ve yatırım ortamını ilgilendiren tüm konu başlıklarında, yerli ve yabancı tüm şahıs ve firmalara bilgilendirme ve yönlendirme yapmaktadır. 

İTO’dan hangi konularda danışmanlık hizmeti alabilirim?

Odamız bünyesinde oluşturulan Ticari Bilgi ve Danışmanlık Merkezi, şirket kuruluşlarından çalışma ve oturma izinlerine, teşviklerden özel yatırım bölgelerine, sektörel bilgilerden makroekonomiye iş ve yatırım ortamını ilgilendiren tüm konu başlıklarında, yerli ve yabancı tüm şahıs ve firmalara bilgilendirme ve yönlendirme yapmaktadır. Birimimizde ayrıca yurtdışında iş yapmaya yönelik olarak da doğru bilgi kaynaklarına ulaşma konusunda yardımcı olunmaktadır.

Oda’yı ziyaret edecek yabancı heyetlerle nasıl görüşebilirim?

Odamızı ziyaret eden yabancı heyetler sektörlerine göre Odamız kayıtlarındaki ilgili firmalara duyurulmaktadır. Bunun yanı sıra, Üyelerimiz Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü toplu e-posta listesine kayıt yaptırması halinde tüm yabancı heyetlerden haberdar edilmektedir. Ayrıca heyet ziyaretlerinin duyuruları Odamız gazetesinde ve web sayfasında da yayınlanmaktadır.

İTO’nun hazırladığı ülke ve sektör raporlarını nasıl edinebilirim?

Böyle bir erişim imkanı üyelere sağlanmamıştır. Sektör raporları Meslek Komite taleplerine özel yapılan çalışmalar içindedir. Ülke raporlarına Ekonomi Bakanlığı web sitesinden erişim sağlanmaktadır.

Dış Ticaret Belgelerini Odanızın hangi biriminden ve nasıl satın alabilirim?

Dış Ticaret Belgelerini Odamız Merkez bina ile İDTM Hizmet Birimi ve Anadolu Yakası Bölge Temsilciliği ve Hizmet Biriminden  hafta içi saat 09.00 - 16.45 saatleri arasında nakit ve kredi kartı ile ödeme yaparak ve internet üzerinden kredi kartı ile ödeyerek satın alabilirsiniz.

Dış Ticaret Belgelerini Odanızın hangi birimlerinde onaylatabiliriz? Saatlerini öğrenebilir miyiz?

Merkez, Anadolu Yakası Bölge Hizmet Birimi, İDTM Hizmet Birimi ve Sabiha Gökçen Havalimanı Hizmet Birimimizde onay işlemleri yapılmaktadır.

Merkez ve Anadolu Yakası Bölge Hizmet Birimlerimizde hafta içi 09.00 ile 18.00 saatleri arasında. Sabiha Gökçen Havalimanı Hizmet Birimimizde hafta içi 09.00 – 17.30 saatleri arasında onay yapılmaktadır.

İDTM Hizmet Birimimizde ise hafta içi 09.00 – 18.00, Cuma akşamları ise 18.30'a kadar onay işlemleri gerçekleştirilmektedir. Ayrıca hafta sonu Cumartesi günleri ise İDTM Hizmet Birimimiz ve Anadolu Yakası Bölge Hizmet Birimlerimizde 10.00 ile 16.00 saatleri arasında onay işlemleri yapılmaktadır.

ATA Karnesi nedir, almak için neler gereklidir?

ATA Karnesi eşyaların gümrük vergisine tabi olmadan geçici kabulüne imkân sağlayan, teminat yerine geçen ve beyanname olarak kabul edilen bir belgedir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

İhracat esnasında A.TR/ EUR.I belgesi düzenlemeyi unuttum. Şimdi düzenleyebilir miyim?

Eşyanın ihracı sırasında unutulma, yanlışlık, ihmal gibi nedenlerle düzenlenememesi veya söz konusu belgelerin teknik nedenlerle reddi ya da özel şartlar nedeniyle, eşyanın ihracından sonra düzenlenememiş olması, belgelerin hata, unutulma, ihmal ya da özel durumlar nedeniyle ihracat yapılırken düzenlenmemiş olması, belgelerin düzenlenmiş, ancak teknik, nedenlerle ihracatçı ülke gümrük idaresince kabul edilmemiş olduğunun ilgili Oda ve gümrük idarelerine ispat edilmesi, Eşyanın “Varış Ülkesi” nin değişmesi durumlarında belge kapsamı eşyanın ihracından sonra düzenlenebilir.

Yukarıda belirtilen maddelerin uygulanabilmesi için ihracatçı; eşyanın cinsi, nevi, niteliği ve miktarını, ambalaj şeklini, marka ve numaralarını, işaretlerini, ihracat işleminin yapıldığı gümrük idaresinin adını, gümrük beyannamesinin tarih ve sayısını belirterek yazılı talepte bulunur. Söz konusu eşya için ihraç sırasında A.TR dolaşım belgesi/EUR.1 dolaşım sertifikası verilmediğini veya ithalatçı ülke gümrük idaresince teknik nedenlerle kabul edilmediğini sebepleri ile birlikte yazılı olarak beyan eder.

İhracatta gümrük indiriminden faydalanan ülkeleri öğrenmek istiyorum. Bir de dış ticarette hangi ülkeye hangi belge düzenlenmesi gerekiyor?

İhracatta gümrük indiriminden faydalanan ülkeler ve düzenlenmesi gereken belgeler listesine ulaşmak için tıklayınız.

İTO’dan elektronik ortamda alabildiğim dış ticaret belgelerini öğrenebilir miyim?

İTO 2014 Kasım ayında ATR, EUR 1, EUR MED, Basit ATR dolaşım belgeleri, Menşe, Özel Menşe Şahadetnameleri’ni elektronik ortama taşıdı. Bu belgelerin satış işlemi İTO’nun web sayfasından elektronik olarak gerçekleştirilmeye ve belgeler ertesi gün kargo aracılığıyla üyelere ulaştırılmaya başlandı.

Kapasite Raporu, Ekspertiz Raporu ve Yerli Malı Belgesi ile ilgili detaylı bilgiyi nereden alabilirim?

İTO portalda, Belge ve Tasdik/Bilirkişi Hizmetleri bölümündeki ilgili alt başlıklara tıklayınız. Bu bölümde Kapasite Raporu, Ekspertiz Raporu ve Yerli Malı Belgesi ile ilgili detaylı bilgi ve formlar mevcuttur.

Sayısal Takograf Kartı nedir? Nasıl Alabilirim?

Sayısal Takograf Kartları, Takograf cihazları ile birlikte kullanılmak üzere tasarlanan akıllı kartlardır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Kapasite Raporu ile ilgili detaylı bilgiyi nereden alabilirim?

İTO Portal’da Kapasite Raporu ile ilgili tüm bilgiler bulunmaktadır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

İstanbul Ticaret Odası’nda çalışmak istiyorum. Özgeçmişimi nereye iletebilirim?
İTO’ya burs başvurusunda bulunmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

İstanbul Ticaret Odası Burs Yönergesi uyarınca; Oda'nın çalışma alanı (İstanbul) içinde bulunan üniversitelerde öğrenim gören lisans ve yüksek lisans öğrencileri (vakıf üniversitelerinde %100 ÖSYM bursu ile öğrenim görenler dahil) ile Türkiye'de ve yurt dışında öğrenim gören doktora öğrencilerine belli kriterler dahilinde burs verilmektedir. Burs başvuruları her yıl Eylül - Ekim aylarında Odamızın internet sitesi üzerinden alınmaktadır.

İTO'da staj yapmak istiyorum? Hangi şartlara sahip olmam gerekiyor ve özgeçmişimi nereye iletebilirim?

Odamızda staj yapacak lisans öğrencilerinin haftada 5 iş günü 09.00-17.30 saatleri arasında en az 20 gün süreyle Oda'da bulunması ve öğrenim gördüğü okulu tarafından yapılacak olan tüm staj süresini kapsar sigorta belgesini ibraz etmesi gerekmektedir.

Anılan koşulları sağlayan öğrenciler staj yapmak istediği tarihleri de belirterek, özgeçmişlerini insankaynaklari@ito.org.tr veya ito@ito.org.tr adreslerine e-posta yoluyla iletebilir.

KOSGEB desteklerinden nasıl yararlanabilirim?

KOSGEB desteklerine ihtiyaç duyan üyelerimiz KOSGEB’in www.kosgeb.gov.tr adresinde destekler kısmını inceleyerek, başvurmak istedikleri destekler için İTO’nun Eminönü’ndeki merkez binasında hizmet veren KOSGEB Temsilciliği’ni ziyaret ederek, bilgi alabilirsiniz.

KOSGEB Girişimcilik Destek Programı’ndan nasıl yararlanabilirim?

KOSGEB’in www.kosgeb.gov.tr  adresinden duyurular / uygulamalı girişimcilik eğitimi duyuruları bölümünden eğitim takvimine ulaşabilirsiniz.

Oda, mevzuat değişiklikleri ile ilgili günlük takip yapıyor mu? Bu konuda nasıl hizmet alabilirim?

İTO’nun Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Müdürlüğü tarafından; Resmi Gazete’de yayımlanan vergi, dış ticaret, gümrük, çalışma ve sosyal güvenlik gibi yasa, yönetmelik ve tebliğlerdeki değişiklikler ve TBMM gündeminde yer alan taslaklar takip edilmektedir. Tüm mevzuat değişiklikleri üyelere www.ito.org.tr adresinden duyurulmakta ve ayrıca Oda gazetesinde yayınlanmaktadır.

İTO başarılı üyelerini ödüllendiriyor mu?

İTO başarılı işletmelerin ve kayıt içi çalışmanın teşvik edilmesi amacıyla her yıl, bir önceki senede belirli bir tutarın üzerinde vergi ödeyen üyelerini ödüllendirmektedir. Başarılı Vergi Mükellefleri için İstanbul Ticaret Odası'na başvurmanız gerekmektedir.

İTO’nun hazırladığı ülke ve sektör raporlarını nasıl edinebilirim?

Odamız Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Müdürlüğü ve Kütüphanesi sektörel bilgiye ulaşmak için mevcut yayınların bilgisini üyelerimizle paylaşmaktadır. Bunun yanı sıra yine sektörel bilgi talepleri Ekonoik Araştırmalar Birimimizce değerlendirilmekte ve gerekli çalışmaları yürütmektedir.

Odamızca yayınlanmış olan ülke ve sektör raporları İTO Portal Kütüphane seçim yapılarak tam metin ve ücretsiz olarak yayınlanmaktadır.

Sektörel panel ve seminerlerden nasıl haberdar olabilirim ve nasıl katılabilirim?

Haberdar olunan organizasyona katılmak için duyuruda yer alan iletişim bilgilerini kullanmak yeterlidir. Çoğunlukla ücretsiz olan panel, seminer veya eğitim semineri gibi organizasyonlara katılım sayısı kısıtlı olduğu için e-posta yolu ile ilgili kişiye iletişim bilgileriyle birlikte katılım gösterileceği yönünde bilgi vermek yeterlidir.

İTO’nun açıkladığı indeksler hangileridir?

İTO’nun açıkladığı iki indeks bulunmaktadır. Birincisi perakende fiyatların göstergesi olarak İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi , diğeri ise toptan satışlara konu olan Toptan Eşya Fiyatları İndeksi’dir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

İTO Ücretliler Geçinme İndeksi ve Toptan Eşya Fiyatları İndeksi nerede ve nasıl kullanılır?

Başta kira kontratları olmak üzere, çeşitli ücret ve değer tespitlerinin belirlenmesinde kullanılır. Örneğin; Kira zammı, (Kira Bedeli x Artış Oranı) / 100 formülü ile hesaplanır.

Kira artışlarında hangi artış oranı kullanılmaktadır?

Kira kontratlarında kurum adı belirtilmek üzere, hangi orana göre artış yapılacağına dair yer alan madde dikkate alınarak ya İTO Ücretliler Geçinme İndeksi ya İTO Toptan Eşya Fiyatları İndeksi ya da (İTO Ücretliler Geçinme İndeksi + İTO Toptan Eşya Fiyatları İndeksi) / 2 şeklinde iki indeksin ortalaması alınarak kira artış oranı uygulanmaktadır.

İTO Ücretliler Geçinme İndeksi ve Toptan Eşya Fiyatları İndeksi oranlarına nasıl ulaşabilirim?

Merkez binamızdaki İstatistik birimimizden elden, e-posta ya da faks yoluyla temin edilebileceği gibi internet sitemizden de ulaşabilirsiniz

TÜFE için; http://www.ito.org.tr/wps/portal/bilgi-bankasi/istatistiki-veriler/fiyat

indeksleri/1995/gi-desigim-oranlari?prmPageId=BM2.3.2.3&initView=true#
TEFE için; http://www.ito.org.tr/wps/portal/bilgi-bankasi/istatistiki-veriler/fiyat-indeksleri/te-1963/gi-desigim-oranlari?prmPageId=BM2.3.5.3&initView=true

İTO Ticaret üniversitesi öğrencilerine ne gibi destekler veriyor?

İTO'ya kayıtlı firmalarda ortaklığı olan kişilerin eş ve çocuklarına yüzde 15 oranında özel bir indirim imkânı sağlanmaktadır.

İTO’ ya kayıtlı firmaların listesini nasıl temin edebilirim? Hangi kriterlere göre veriliyor?

Firma bilgileri meslek grubu, semt, ilçe, sermaye aralığı, bir türü, sermaye aralığı gibi kriterlere göre ücretleri mukabilinde temin etmeniz mümkün olup, Bilgi Bankası üzerinden  online arama yapmanız mümkündür. Talep etmeniz halinde yatırılan ücrete ait dekont iletildiğinde firma bilgileri e-posta ile tarafınıza ulaştırılacaktır.

Ayrıca, Oda’mız haftalık gazetesi İstanbul Ticaret’ e abone olarak İTO‘da son bir hafta içinde kurulan şirketlerin listesine ücretsiz ulaşabilirsiniz. Bunun için ikinci sayfada bulunan QR kodunu telefonunuza okutmanız yeterlidir. 

İstanbul Ticaret Odası’nın 81 Meslek Komitesi olduğunu biliyorum. Bu komiteler nasıl çalışıyorlar ve görevleri nedir?

Meslek komiteleri, Oda ile üyeler arasında köprü oluşturarak iletişimi sağlayan, sektörlerin sorunlarını tespit eden ve bu sorunların çözümüne yönelik projeler üreten, odaların en önemli organlarından biridir. Bu maksatla komiteler aylık ve yıllık programları çerçevesinde olağan, olağanüstü, ortak ve genişletilmiş toplantılar ile ihtisas komiteleri toplantıları yaparlar.

Toplantılarda üyelerin mesleki sorunları ve çözüm önerileri kapsamında alınan kararlar ilgili mercilere iletilir, takibi yapılır ve sonuç almak için girişimlerde bulunulur.

Sektörel sorunlarımı ve isteklerimi İTO meslek komitelerine iletebilir miyim?

İTO’ya sorunlarını gönderen üyelerin talepleri doğrudan Meslek Komiteleri Koordinatörlüğü’ne iletilmektedir.  Koordinatörlük talepleri ilgili meslek komitesinin ilk aylık toplantısında gündem maddesi olarak görüşülmesini sağlamaktadır. 

İTO üyeleri, meslek komiteleri ile online irtibat kurma, sorunlarını ve taleplerini aktarma imkanına sahiptir. Üye; Meslek Komite Üyeleri listesinde, başkan veya başkan yardımcısına e-posta ile talebini, sorununu yazabilmektedir. Komite üyesi, bu sorunları aylık toplantılara gündem maddesi olarak taşıyabilmekte, gerektiğinde üye ile iletişime geçebilmektedir.

Sosyal Medyada Biz

ITO Symbol