Acente ve Personel Güncelleme

Acente ve Personel Güncelleme

Sigorta Acentaları bilgi güncelleme işlemleriniz için İTO Merkez Ek Hizmet Binası Sigorta İşlemleri Birimi'ne müracaat edebilirsiniz.

İstanbul Ticaret Odası Ek Hizmet Binası
Üyelik Hizmetleri Müdürlüğü - Sigorta İşlemleri Birimi
Reşadiye Cad. 34112 Eminönü

E-posta: sigorta@ito.org.tr
Telefon: 0212 455 48 28 - 30 - 32 - 44 - 59

Müdür Levha Kaydı İçin Gerekli Belge ve Şartlar

Müdür Levha Kaydı İçin Gerekli Belgeler

  • Dilekçe
  • Nüfus Kayıt Örneği (E-Devlet üzerinden)
  • Adli Sicil Kaydı (E-Devlet üzerinden, Resmi - Diğer - İTO Seçilerek)
  • Adres Belgesi (E-Devlet üzerinden)
  • Mezuniyet Belgesi  (E-Devlet üzerinden veya Aslı, Noter tasdikli sureti)
  • Şirket Müdürü Ortak değil ise SGK İşe Giriş Bildirgesi  (E-Devlet üzerinden)
  • SGK Tescil ve Hizmet Dökümü  (E-Devlet üzerinde, “Barkodlu Belge Oluştur” seçilerek)
  • Müdürlüğü gösterir Ticaret Sicil Gazetesi
  • SEGEM Sertifikası

Müdür Levha Kaydı İçin Gerekli Şartlar

Şirket müdürlerinin öğrenim ve deneyim süreleri aşağıda belirtilen nitelikler çerçevesinde olmalıdır;

Dört yıllık yükseköğretim kurumlarından Lisans mezunu olan kişilerden 1 yıl 6 ay, iki yıllık yüksekokulun ilgili (Sigorta, Risk, Aktüerya ve Bankacılık ve Sigorta) bölümlerinden mezun kişilerden ise iki yıl deneyim aranmaktadır. 

Dört yıllık yükseköğretim kurumlarının sigortacılıkla ilgili bölümlerinden mezun kişilerden deneyim aranmamaktadır.

Şirketin Ticaret sicil kayıtlarında Müdür’ün “münferiden” yetkili olarak atanması gereklidir. Müştereken yetkilerde, Levhaya kaydedilmek istenen Müdür, müşterek imza yetkilisi olduğu diğer Müdür ile beraber Levhaya kayıt olmak zorundadır. 

Yönetmeliğin Uygulanmasına ilişkin Genelgenin 4.2 maddesince Bankalar ve özel kanunla kurulmuş ve kendisine sigorta acenteliği yapma yetkisi tanınan kurumlarda çalışanların deneyim hesaplaması “SEGEM” sertifikasının alındığı tarihten sonra geçerlidir.

14.04.2008 tarihinden önce tüzel kişi acentesinde ortak olduğunu yada gerçek kişi acente olduğunu ticaret sicil kayıtları ile ispatlayanlardan öğrenim düzeyi ve mesleki deneyim şartları muaftır.

Genel müdür, genel müdür yardımcısı, şube müdürü ve teknik personelin ikametgâhı, merkez ve/veya şubenin bulunduğu il sınırları içinde olmalıdır. Olağan iş akışını etkilemeyecek makul mesafeler de il sınırları kapsamında değerlendirilebilir.

Müdür Levha Kaydının Silinmesi İçin Gerekli Belgeler ve Şartlar

1- Dilekçe
2- Sgk’lı Çalışanlardan Sgk Çıkış Bildirgesi 
3- Acente Ortaklığı Bulunanlardan, Ortaklığın ve Müdürlüğün Sonlandığını Gösterir Ticaret Sicil Gazetesi 

Acentede müdür olarak görev alan Sgk’lı çalışanın, Sgk çıkışının yapılması ya da istifa etmesi halinde Ticaret Sicil Kayıtlarında müdürlüğünün sonlandırılması beklenmeden Levhadan kaydı silinecektir.

Acentede müdür olmakla beraber ortak olan kişilerin, Acentenin Levha kayıtlarında ikinci bir müdürün bulunması halinde talepleri doğrultusunda müdür kaydı sonlandırılacaktır.

Acente ortaklığı sona eren müdürlerin, Levhadaki müdürlük kayıtlarının devam edebilmesi için Sgk girişinin yapılıp, Sgk bildirgesinin Sigorta Birimimize teslim edilmesi gereklidir.

Ticaret Sicil Kayıtlarında müdürlük süresi dolan ve sonlandırılan kişilerin Levhadan müdürlük kaydı kesinlikle silinecektir.

Teknik Personel Levha Kaydı İçin Gerekli Belgeler ve Şartlar

Teknik Personel Levha Kaydı İçin Gerekli Belgeler

  • Dilekçe
  • Nüfus Kayıt Örneği (E-Devlet üzerinden)
  • Adli Sicil Kaydı (E-Devlet üzerinden, Resmi - Diğer - İTO Seçilerek)
  • Adres Belgesi (E-Devlet üzerinden)
  • Mezuniyet Belgesi  (E-Devlet üzerinden veya Aslı, Noter tasdikli sureti)
  • SGK İşe Giriş Bildirgesi  (E-Devlet üzerinden)
  • SGK Tescil ve Hizmet Dökümü  (E-Devlet üzerinde, “Barkodlu Belge Oluştur” seçilerek)
  • SEGEM Sertifikası
Teknik Personel Levha Kaydı İçin Gerekli Şartlar
Teknik personel öğrenim, deneyim süreleri ile ikametgâh şartı aşağıda belirtilen nitelikler çerçevesinde olmalıdır;

Lise ve dengi okul 1 yıl, lise ve dengi okul (Sigortacılıkla ilgili meslek okulları) 6 ay, lise ve dengi okul (teknik personel kamu istihdam programı) 6 ay, iki yıllık yüksekokul mezunlarından 6 ay deneyim aranmaktadır.
İki yıllık yüksekokul (sigortacılık, aktüerya, risk yönetimi ve bankacılık ve sigortacılık)  ve dört yıllık yükseköğretim kurumlarından Lisans mezunu olanlardan deneyim aranmaz.
Yönetmeliğin Uygulanmasına ilişkin Genelgenin 4.2 maddesince Bankalar ve özel kanunla kurulmuş ve kendisine sigorta acenteliği yapma yetkisi tanınan kurumlarda çalışanların deneyim hesaplaması “SEGEM” sertifikasının alındığı tarihten sonra geçerlidir.
14.04.2008 tarihinden önce tüzel kişi acentesinde ortak olduğunu ya da gerçek kişi acente olduğunu ticaret sicil kayıtları ile ispatlayanlar, öğrenim düzeyi ve mesleki deneyim şartlarından muaftır.
Teknik personelin ikametgâhı, merkez ve/veya şubenin bulunduğu il sınırları içinde olmalıdır. Olağan iş akışını etkilemeyecek makul mesafeler de il sınırları kapsamında değerlendirilebilir.

Teknik Personel Levha Kaydının Silinmesi İçin Gerekli Belgeler

1- Dilekçe
2- Sgk’lı Çalışanlardan Sgk Çıkış Bildirgesi 
3- Acente Ortaklığı Bulunanlardan Ortaklık Değişikliğini Gösterir Ticaret Sicil Gazetesi


Teknik personel çıkış işlemleri için sigorta@ito.org.tr e-posta adresine başvuru yapabilirsiniz.

Statik IP Değişikliğinde İstenilen Belgeler

1- Başvuru dilekçesi için tıklayınız.

2- Statik IP belgesi (İnternet servis sağlayıcınızdan temin edebilirsiniz)

Statik IP değişiklik işlemleri için sigorta@ito.org.tr e-posta adresine başvuru yapabilirsiniz.

Sosyal Medyada Biz

ITO Symbol